tafakor90

salam khoshhal misham ba man bashin va jadedtaren haro begem

 علت جوش زدن در قسمتهای مختلف بدن

 


ادامه مطلب
نوشته شده در یک شنبه 4 خرداد 1393برچسب:,ساعت 9:2 توسط zarirazmekar| |

 فشار خون‌,کاهش فشار خون‌,راههای کنترل فشار خون‌

 

بخوانید تا فشار خون‌تان کاهش یابد


ادامه مطلب
نوشته شده در چهار شنبه 24 ارديبهشت 1393برچسب:,ساعت 10:7 توسط zarirazmekar| |

 

عذلهای مناسب برای فصل امتحانات

تغذیه امتحانات, غذاهای مناسب برای فصل امتحانات


ادامه مطلب
نوشته شده در چهار شنبه 24 ارديبهشت 1393برچسب:,ساعت 10:6 توسط zarirazmekar| |

 

استریا،مشکل بیشتر خانم های باردار

استریا؛ مشکل بیشتر خانم های باردار


ادامه مطلب
نوشته شده در چهار شنبه 24 ارديبهشت 1393برچسب:,ساعت 10:3 توسط zarirazmekar| |

 

چرا مردها زن ها را دوست دارند ؟ چرامردها زن ها را دوست دارند

ادامه مطلب
نوشته شده در سه شنبه 16 ارديبهشت 1393برچسب:,ساعت 15:50 توسط zarirazmekar| |

 ورود آقايون اكيداً ممنوع خواهشاً رعايت كنيد



ادامه مطلب
نوشته شده در سه شنبه 16 ارديبهشت 1393برچسب:,ساعت 15:48 توسط zarirazmekar| |

 

کیست‌ پستان در زنان


کیست‌ پستان,کیست سینه,علائم کیست پستان

ادامه مطلب
نوشته شده در سه شنبه 16 ارديبهشت 1393برچسب:,ساعت 15:38 توسط zarirazmekar| |

بلوغ دیررس در پسر بچه ها

 


ادامه مطلب
نوشته شده در چهار شنبه 2 مرداد 1392برچسب:,ساعت 23:26 توسط zarirazmekar| |

 

اگه میخوای لاغرشی بدو بیا چرا معطلی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

گروه اینترنتی ایران ناز ، www.irannaz.info


ادامه مطلب
نوشته شده در شنبه 25 خرداد 1392برچسب:,ساعت 12:11 توسط zarirazmekar| |

سونا و جکوزی در دوران بارداری مجازند یا نه؟
 

دوران بارداری, ورزشهای دوران بارداری


ادامه مطلب
نوشته شده در شنبه 25 خرداد 1392برچسب:,ساعت 12:6 توسط zarirazmekar| |


ادامه مطلب
نوشته شده در دو شنبه 2 بهمن 1391برچسب:,ساعت 16:29 توسط zarirazmekar| |

خیانت احساسی یا جنسی، کدام یک خطرناک تر است؟

خیانت احساسی,خیانت جنسی

 

خیانت انواع مختلفی دارد:خیانت احساسی یا جنسی، کدام یک خطرناک تر است؟

 


ادامه مطلب
نوشته شده در چهار شنبه 22 آذر 1391برچسب:,ساعت 10:17 توسط zarirazmekar| |

 

 تجاوز جنسی, تجاوز, تجاوزهای جنسی

 

تابستان ۱۲ سال پیش، حوالی همین روزها بود که غلامرضا خوشروی کوران کردیه که رسانه‌ها به او «خفاش شب» می‌گفتند، در تهران به دار مجازات آویخته شد. پس از اعدام او، بارها در مطبوعات کشورمان، روان‌شناسان به موضوع تجاوز و ریشه‌های آن از منظر روان‌شناسی نگاه کردند اما کمتر کسی از منظر قربانیان به این موضوع نگاه کرد و کمتر کسی کوشید تا به بازماندگان آن فاجعه کمک کند دوباره با ذهن و روانی سالم به زندگی برگردند. در دوازدهمین سالگرد اعدام خفاش آن شب‌های تهران، از دکتر حسین ابراهیمی‌مقدم، روان‌شناس و مدرس دانشگاه، خواسته‌ایم تا به آن موضوع قدیمی از این زاویه جدید، نگاه مجددی بیندازد…

 

 

آقای دکتر! اگر موافق باشید، بحث را به صورت کلاسیک از «تعریف» شروع کنیم.

 

بله، تجاوز جنسی در تعریف، عبارت است از  تجاوزی که منظورش صرفا آمیزش جنسی نیست و معمولا با قدرت جسمی یا به زور جسمی صورت می‌گیرد و بیشتر در اثر میل به سلطه‌جویی یا تحقیر فرد مورد تجاوز رخ می‌دهد و می‌شود گفت که بیشتر یک عمل خشونت‌آمیز است تا یک عمل جنسی.

 

با این اوصاف، فرد متجاوز باید شخصیتی پرخاشگر داشته باشد؛ درست است؟

 

به هر حال، یک رفتار جنسی طبیعی است ولی از طرفی، دارای حالت‌های ضد اجتماعی هم هست.در بیشتر موارد می‌بینیم که مرد تجاوزگر شخصی است که برای قربانی آشناست واکثر تجاوزهای جنسی از پیش طراحی می‌شوند و بیش از نیمی از آنها در منزل خود قربانی اتفاق می‌افتد.در برخی موارد (مخصوصا در مواردی که قربانی خردسال یا نابالغ است) شاید قربانی ابتدا گمراه شده و سپس مورد تجاوز قرار گیرد ولی اگر فرد قربانی تمایلی‌ نشان ندهد، به احتمال زیاد این عمل با زور و تصرف انجام می‌شود.

 

آیا روی تجاوزگران مطالعه‌ای روان‌شناختی صورت گرفته که بدانیم از نظر روان‌شناسی، آنها چه ویژگی‌هایی دارند؟

 

بله؛ بیشتر متجاوزان از لحاظ اجتماعی‌اقتصادی در رده‌ای پایین هستند و معمولا آدم‌هایی کم‌هوش، کم‌سواد و کم‌درآمد هستند. همان‌طور که گفتم بیشتر تجاوزها دارای نقشه قبلی هستند و در بسیاری از موارد از لحاظ آماری می‌بینیم که این امر با همسایگان رخ می‌دهد و عمدتا در شهر‌های بزرگ و شبانه اتفاق می‌افتد. به هر صورت، این عمل ممکن است در خیابان‌ها، در شب، در یک اتومبیل، در پارکینگ یا مغازه بزرگ، در آسانسور، راهروی ساختمان و یا موقعیت‌های دیگر که قربانی شانس کمتری برای فرار دارد، انجام گیرد. گاهی تجاوزگر با تظاهر به اینکه حامل چیزی است ممکن است وارد خانه یا آپارتمان قربانی ‌شود و …

 

 قربانیان تجاوز معمولا از چه گروه‌هایی هستند؟

 

هر کسی می‌تواند قربانی باشد؛ از کودکان و  بالغان مذکر گرفته تا سالمندان؛ اما زن بودن، جوان بودن، بیوه بودن، بی‌قید بودن و داشتن رفتاری اغواگرانه و نمایشی، احتمال وقوع این امر را افزایش می‌دهد.

 

 از لحاظ روانی آنچه خیلی مورد توجه روان‌شناسان است، این نکته است که بسیاری از قربانیان روی این قضیه سرپوش می‌گذارند؛ درست است؟

 

بله؛ واقعیت این است که در اکثر موارد، چنین اعمالی گزارش داده نمی‌شود زیرا در صورت بروز این مساله، انگ بدنامی روی آنها گذاشته می‌شود و در نتیجه مشکلات قربانی افزایش می‌یابد. به همین دلیل معمولا او ناراحتی خود را تحمل می‌کند. شاید هم نمی‌خواهد جنگ و نزاع و درگیری‌های خانوادگی و قومی اتفاق بیفتد و یا از اینکه فردی آشنا را به پلیس معرفی کند، بیم دارد. شاید می‌ترسد که آن فرد تحت تعقیب قرار گیرد، زندانی شود و یا آبروریزی کند و انتقام بگیرد و … لذا این افراد با وجود احساس شرمساری یا ناراحتی یا بدنامی ترجیح می‌دهند خود را پس بکشند؛ نه اینکه وارد ماجرایی شوند که احتمالا موجب سرافکندگی علنی شود.

 

خب، این مساله چه تبعاتی برای سلامت جسم و روان قربانی در پی دارد؟

 

ببینید؛ حدود یک‌سوم تجاوزها با کتک زدن همراه است وهر چه روابط یا آشنایی طرفین ماجرا نزدیک‌تر باشد، این ضرب و جرح به صورت وحشیانه‌تری رخ می‌دهد. به نظر می‌رسد زمانی که قربانی سعی می‌کند خودش را از دست تجاوزگر نجات دهد، باز هم صدمه می‌بیند و حتی احتمال خطر مرگ در این نزاع‌ها وجود دارد. اگر هم قربانی تلاش نکند، تجاوزگر تقویت می‌شود و چون قربانی رفتار تجاوزکارانه او را نمی‌پسندد، علاوه بر آسیب جسمانی ممکن است از لحاظ روانی هم آسیب ببیند. از اثرات دیگر تجاوز امکان بارداری است. طبیعی است که این حوادث می‌تواند بر زندگی و روابط زناشویی قربانی تاثیر بگذارد. گاهی قربانی توسط اعضای یک گروه جوان مورد تجاوز قرار می‌گیرد که این می‌تواند آسیب‌زاتر باشد. در نواحی مورد تجاوز گاهی ممکن است آسیب‌های جسمی از قبیل بریدگی‌ها و کبودی‌هایی دیده شود. تهوع و درد شکمی نیز رایج است. زنانی که تجاوز جنسی را تجربه کرده‌اند، این احتمال برایشان وجود دارد که در آینده به درد مزمن لگن خاصره، درد شکم، نشانگان دفع تحریک‌پذیر و بدکاری جنسی دچار شوند. خاطره تجاوزی که با آسیب جسمی همراه است، می‌تواند به بروز انواع بیماری‌ها در زنان منجر شود. به علاوه، قربانیانی که مورد تجاوز جنسی قرار گرفته‌اند، با خطر ابتلا به بیماری‌های مقاربتی، از جمله ایدز مواجه می‌شوند. تقریبا همه زنان قربانی، تا حدی به اختلال هیجانی یا روانی دچار می‌شوند؛ حتی اگر ابتدا به آن واکنش نشان ندهندیااحساسات خود را انکار کنند و بکوشند به زندگی طبیعی خود ادامه دهند. در برخی موارد نیز آنها به خشم، ترس، احساس عدم امنیت، افسردگی، بی‌خوابی، کابوس، بیزاری از آمیزش جنسی و احساس بی‌حرمتی و فقدان کنترل نفس دچار می‌شوند.

 

 خب، این حالت‌های روانی تا کی ادامه پیدا می‌کند؟

 

این حالت‌ها ممکن است ماه‌ها یا حتی سال‌ها بعد از تجاوز ادامه پیدا کند و هر رویدادی که تجاوز جنسی را به یاد بیاورد یا قربانی را به این فکر بیندازد که او بر زندگی خود کنترلی ندارد، می‌تواند احساس‌های فوق را حتی بعد از آنکه دیگران فکر ‌کنند که او بهبود یافته است، راه‌اندازی کند و گاهی نیز این مساله به احساس گناه منجر می‌شود.

 

 ولی بسیاری از قربانیان ممکن است هیچ نقش و اختیاری از خودشان در این قضیه نداشته باشند؛ آیا این احساس گناه در آنها هم ممکن است دیده شود؟

 

واقعیت این است که حتی در چنین شرایطی نیز بسیاری از آنها ممکن است احساس ‌کنند خودشان به نوعی در این امر مسوول بوده‌اند؛ مثلا بعضی زنان قربانی شاید با خودشان بگویند اگر سرسنگین‌تر رفتار می‌کردم چنین نمی‌شد، یا اگر اطمینان حاصل می‌کردم که در و پنجره‌ها را قفل کرده‌ام یا اگر از تنها ماندن با فرد متجاوز پرهیز می‌کردم یا… در نتیجه خیلی از این قبیل افراد نیز ممکن است احساس گناه یا بی‌ارزشی یا کم‌ارزشی کنند.

 

 اختلالات روانی که معمولا متعاقب این امر اتفاق می‌افتد، چه اختلالاتی است؟

 

ابتلا به اختلال استرس پس از ضربه روانی (PTSD) بسیار رایج است. این اختلال هنگامی به وجود می‌آید که ذهن و بدن در اثر تحریک تجربه آسیب‌زا، از توان افتاده باشند. افسردگی، اختلال وسواس فکری‌یا عملی و سوء مصرف الکل یا مواد مخدر نیز می‌تواند از عوارض روانی این امر تلقی شود.

 

همسران این افراد معمولا چه واکنشی نشان می‌دهند؟

 

خب، عده‌ای شاید هیچ‌وقت متوجه نشوند؛ عده‌ای به شدت پرخاشگر و عصبی شده و حتی خطرناک می‌شوند و ممکن است به همسر خود یا به فرد متجاوز حمله کنند و صدمه بزنند. بعضي مردها به زن قرباني به عنوان يک فرد سقوط کرده يا آلوده نگاه مي‌کنند و او را از خود مي‌رانند و مردان ديگري هم هستند که در زماني که زن واقعا به محبت و حمايت آنها نياز دارد، به طور غير ارادي با خشم و غضب به او پاسخ مي‌دهند. برخي مردها احساس درماندگي مي‌کنند و شايد ترجيح دهند که بعد از حل شدن مشکلات جسمي آشکار، زندگي عادي خود را پيش گرفته و به نياز زن براي پاسخگويي به احساساتش توجه نکنند.


و به‌عنوان آخرين سؤال، آيا مي‌توان از تجاوز جنسي و اختلالات رواني پس از آن پيشگيري کرد؟


بله، ولي به شرطي که اين امر را آن‌طور تعبير نکنيم که فقط مي‌توان قربانيان بي‌گناه را سرزنش کرد. واقعيت‌هاي زندگي امروزي ايجاب مي‌کند که همه، مخصوصا زنان، چند اقدام احتياطي انجام دهند تا بر مقدار کنترل آنها افزوده شود؛ مثلا جيغ کشيدن، مقاوت کردن، فرياد کشيدن و صحبت کردن يکي از راه‌هاي موثر مقابله با تجاوز جنسي است. گذراندن دوره‌هاي آموزشي دفاع از خود نيز در صورتي سودمند است که با تقويت اعتماد به نفس همراه باشد. زناني که تنها زندگي مي‌کنند بهتر است لامپ‌هاي محوطه درب ورودي خانه را روشن نگه دارند، درهاي بيروني را قفل کنند و به جاي نوشتن اسم کوچک خود روي زنگ يا صندوق پستي از حروف اختصاري مثل حرف اول اسم‌شان استفاده کنند. پنجره‌ها بايد قفل شود و در صورت امکان با نرده‌هاي آهني پوشيده شود (به ويژه در نواحي شهري يا طبقه اول آپارتمان‌ها) و لازم است پيش از باز کردن در، هويت ملاقات‌کننده معلوم شود. به تنهايي قدم زدن، مخصوصا در ساعت‌هاي اول صبح يا بعد از تاريکي هوا، بروز رفتارهاي اغواگرانه، پوشش و آرايش نامناسب، سوار شدن به ماشين‌هاي مسافرکش‌ گذري پيش از وارسي هوشيارانه آن، براي همه زن‌ها رفتارهاي خطرناک محسوب مي‌شود. بسياري از دانشکده‌ها، اتوبوس‌هاي رفت و برگشت آماده کرده‌اند تا دانشجويان براي اجتناب از تنها برگشتن به خوابگاه در شب‌ها بتوانند از آنها استفاده کنند. بعضي زن‌ها هميشه وسايلي مثل سوت به همراه دارند که در صورت نياز بتوانند از آن استفاده کنند. برخي هم رفت و آمدهايشان را طوري برنامه‌ريزي مي‌کنند که حتي‌الامکان تنها بيرون نباشند. اين‌ها اقدامات کنترلي خوب و مورد تاييدي است.


چه توصيه‌هايي براي خانواده‌ها و اطرافيان چنين قربانياني داريد؟ آنها چه‌طور مي‌توانند اين افراد را به زندگي برگردانند؟


در درجه اول بايدکاملا محترمانه با فرد برخورد شود و مسلما قدم بعدي ارجاع شخص به يک روان‌شناس يا روان‌پزشک زبده است تا بتواند آثار رواني حاصل از اين آزارها را به حداقل رسانده و براي درمان اختلال پس‌آسيبي (ptsd) راهکارهايي ارايه دهد. بديهي است در صورت نياز به دارو، روان‌شناس، قرباني را به يک روان‌پزشک معرفي خواهد کرد. علايم عمده اختلال استرس پس‌آسيبي با فنون تغيير رفتاري نظير آموزش آرامش‌بخشي يا حساسيت‌زدايي منظم قابل تعديل است. خيلي مهم است که خانواده‌ در ايجاد فضايي آرام و بدون تنش و بدون سر و صدا به قرباني کمک کند تا بتواند تمرين‌هاي ارايه شده توسط درمانگر را به خوبي انجام دهد. از طرفي بايد استرس‌هاي ديگر از جمله دغدغه مسايل اقتصادي فرد قرباني را بکاهد زيرا ممکن است فرد قرباني به دليل نرفتن به محيط کار، از دست دادن  شغل و از دست دادن محبت، از حمايت‌ خانواده‌ کافي برخوردار نباشد. اين عوامل موجب مي‌شود که حالت درماندگي آموخته شده، انزواي اجتماعي و افسردگي کنترل گردد. ايجاد احساس امنيت از طرف خانواده بسيار اهميت دارد. اين امنيت مي‌تواند هم در مورد مسايل عاطفي باشد و هم بار اقتصادي و رواني داشته باشد. بنا به همين دلايل بايد مثل گذشته به فرد قرباني بگوييد که باز هم مثل گذشته دوستش داريد. آخرين نکته نيز اينکه فرد قرباني در اين شرايط ميل به گريه پيدا مي‌کند و نبايد از طرف خانواده منع شود. بهتر است به اين دوران سوگواري با احترام نگريسته شود ولي اگر از حد تعادل بيشتر شد، مي‌توان با تغيير محيط، فکر فرد قرباني را به مسايل ديگر منحرف کرد و در نهايت بايد کاري کرد که فرد احساس کنترل بر زندگي خود را به دست آورد.

نوشته شده در چهار شنبه 22 آذر 1391برچسب:,ساعت 10:0 توسط zarirazmekar| |

 


 

آموزش ارضا شدن,ارضا شدن,ارضاشدن,دیر ارضا شدن

آموزش ارضا شدن

 

آموزش ارضا شدن/چگونه دیر ارضا شویم؟

هر مردی می تواند در رابطه جنسی خود چندین بار ارگاسم شود. برای اینکار فقط کافی است اطلاعات کافی درمورد تمایلات جنسی مردانه، روابط زناشویی و تکنیک های خاص آن داشته باشید. هدف اکثر مردان در روابط زناشویی، انزال است نه عشق بازی. وقتی یک مرد چند بار ارگاسم را تجربه می کند، نه تنها خودش بهتر ارضا می شود، بلکه طرف مقابلش را هم بسیار بهتر ارضا خواهد کرد.

ارگاسم های چندگانه به دنبال هم اتفاق می افتند، بدون اینکه فرد در خلال آنها تحریک جنسی خود را از دست بدهد. خانم ها به راحتی می توانند ارگاسم چندگانه داشته باشند اما تعداد کمی از مردان می دانند که با آموزش صحیح آنها هم می توانند دقیقاً مثل خانم ها چندین بار در روابط زناشویی به ارگاسم برسند.درمورد خانم ها،ارگاسم چندگانه به این معناست که مدت زمان کمی بعد از اولین ارگاسم، تحریک جنسی خود را بازمی یابند، که معمولاً بلافاصله یا بعد از چند دقیقه اتفاق می افتد. وقتی زنی در یک رابطه جنسی چندین بار به ارگاسم می رسد ارگاسم او چندگانه خواهد بود.

خیلی از مردان اشتباهاً تصور می کنند که وقتی بتوانند بعد از انزال دوباره تحریک شوند و به یک انزال دیگر دست پیدا کنند، یعنی ارگاسم چندگانه داشته اند. این اشتباه است. س ک س چند ارگاسمه مردانه به س ک سی گفته می شود که در خلال ارگاسم ها، نعوظ یا تحریک جنسی از بین نرود. ارگاسم چندگانه فقط شامل ارگاسم است نه انزال. تنها استثناء آن زمانی است که انزال با آخرین ارگاسم همراه می شود.قبل از توضیح بیشتر بد نیست که با فرایند تکنیکی “چرخه تحریک جنسی” آشنا شوید.

۱- مرحله تحریک

· گرفتگی عروق

· نعوظ

· بالا رفتن ضربان قلب

· بلند شدن نسبی بیضه و افزایش سایز

· سفت شدن نوک سینه ها

 

۲- مرحله پایا

· بزرگ شدن بیشتر سر آلت تناسلی و بیضه ها

· بلند شدن کامل بیضه

· بنفش شدن سر آلت تناسلی

· ترشح غدد کوپر

· نفس نفس زدن

 

۳- مرحله ارگاسم (از دفع مایع و انزال تشکیل شده است)

دفع مایع

· اسپرم و مایعات از رگ وابران، کیسه های مایع منی و غده پروستات خارج شده و در ته مجرای پیشاب در نزدیکی پروستات جمع می شوند.

· کشش ماهیچه ای درست قبل از رها شدن فشار و تنش

· بالا رفتن بیشتر ضربان قلب و تنفس

ضرورت انزال: هوشیاری از انزال قریب الوقوع

انزال

· عضله تنگ کننده ادرار محکم بسته می شود.

· انقباضات ریتمیک پروستات، عضلات میاندوراهی و آلت تناسلی و خارج شدن مایع منی.

· تیرگی جزئی هوشیاری

 

۴- مرحله تحلیل

· از بین رفتن تحریک

· خوابیدن آلت تناسلی و جمع شدن پوست بیضه

· برگشت کشش عضلانی

· پایین آمدن ضربان قلب و فشارخون

 

ارگاسم چندگانه دربرابر ارگاسم همراه با انزال

هر دو نوع این ارگاسم ها یکسان شروع می شوند: از تحریک تا نقطه ای نزدیک به انزال. در این نقطه، مرد یکسری انقباضات تناسلی را تجربه می کند که ۳ تا ۵ ثانیه طول می کشد. این انقباضات، ارگاسم های لگنی نامیده می شوند که ابتدا حس لرزش یا رهایی جزئی فشار را به همراه دارد. وقتی این نقطه کاملاً تشخیص داده شده و کنترل شود، می توان این احساسات را بیشتر و شدیدتر کرد.وقتی فرد به این نقطه می رسد، هدف رسیدن به انزال نیست بلکه کاهش تحریک است، فقط به اندازه ای که بتوان میزان تحریک را کنترل کرد. می توان با فشردن عضلات لگنی میزان تحریک را به خوبی کنترل کرد.

در یک ارگاسم تکی عادی که همراه با انزال است، مرحله پایا سریعاً گذشته ، ارگاسم فروکش کرده و انزال اتفاق می افتد. در یک رابطه زناشویی با ارگاسم چندگانه، مرحله پایا پس از اولین ارگاسم و ارگاسم های بعدی همچنان باقی می ماند. ارگاسم های پی در پی معمولاً کمی قوی تر از ارگاسم قبلی هستند تا جایی که مرد تصمیم می گیرد در آخرین ارگاسم انزال داشته باشد. انزال کاملاً انتخابی است. حتی پس از چند ارگاسم فرد می تواند تصمیم بگیرد که اصلاً انزال نداشته باشد که در این حالت تحریک تقریباً یک ساعت بعد فروکش می کند، برخلاف انزال که تحریک جنسی دفعتاً و به سرعت فرومی نشیند.

 

چطور ارگاسم چندگانه ممکن است؟

“چرخه واکنش” مردها و زنها تقریباً شبیه به هم است. تفاوت جزئی بین آنها انزال مرد است. زنهایی که ارگاسم های چندگانه دارند قادرند درصورت کاهش تحریک به مدت زمان کوتاهی بعد از اولین ارگاسم خود، ارگاسم های متوالی و پی در پی داشته باشند، دلیل آن این است که آنها انزال ندارند.

انزال دوره بی پاسخی را در مردها آغاز می کند. طی این مدت، اکثر مردها نمی توانند به خاطر از دست دادن تنش جنسی دوباره تحریک شوند و آلت تناسلی نسبت به هرگونه تماس حساس می شود. ازآنجا که خانم ها از نظر بیولوژیکی قادر به انزال نیستند، این خصوصیت را ندارند و می توانند بسیار آسانتر از مردها ارگاسم های چندگانه داشته باشند.

اولین قدم در فهمیدن اینکه مردها چطور می توانند ارگاسم چندگانه داشته باشند این است که بدانند ارگاسم و انزال دو اتفاق کاملاً مجزا و قابل تشخیص از همدیگر هستند. اکثر مردها همیشه ارگاسم و انزال را به طور همزمان تجربه کرده اند به همین دلیل قادر به تشخیص آنها از هم نیستند.

دومین قدم این است که بتوانید ارگاسم و انزال را از هم تشخیص دهید.

 

 

آموزش ارضا شدن,ارضا شدن,ارضاشدن,دیر ارضا شدن

آموزش ارضا شدن

 

توانایی تشخیص ایندو از هم شامل عضله لگنی می شود. این همان عضله ای است که جریان ادرار را در نیمه راه متوقف می کند. اگر نگه داشتن جریان ادرار برایتان دشوار باشد یعنی عضله لگنی شما ضعیف است. در اینصورت باید روی قوی تر کردن آن کار کنید تا بتوانید ارگاسم چندگانه داشته باشید. وقتی عضله لگنی را فشار داده و منقبض می کنید باید احساس کنید که همه آنچه در عمق لگنتان است به سمت بالا کشیده می شود.

 

تمرینات تنفسی

· روی یک صندلی راحت بنشینید و شانه هایتان را ریلکس کنید.

· دستها را روی شکمتان درست زیر ناف قرار دهید.

· نفس را عمیقاً توی ریه بکشید. عمیقاً از بینی نفس بکشید طوریکه شکمتان باد کند.

· نفس را به طور کامل بیرون دهید طوریکه شکم دوباره به ستون فقرات بچسبد. احساس خواهید کرد که لگن و آلت تناسلیتان به سمت بالا کشیده می شود.

· این حرکت را ۹ تا ۳۶ مرتبه تکرار کنید.

 

آماده سازی خود

توانایی داشتن ارگاسم چندگانه برای یک مرد قابلیتی درخور توجه است اما به آماده سازی زیادی نیاز دارد. همانطور که قبلاً هم ذکر شد، یکی از قدم های اولیه شناخت عضله لگنی است. برای اینکه با آن آشنا شوید باید یاد بگیرید که چطور آنرا به درستی کنترل کنید. قسمتی از این کنترل به مرور زمان و با تجربه به دست می آید اما بخش اعظم آنرا باید با تقویت از طریق تمرین مداوم به دست آورید. این تمرینات را می توانید در هر مکانی بدون اینکه کسی متوجه شود انجام دهید.

تمرین

· راحت بنشینید و مثل زمان عادی با همسر خود رابطه جنسی را شروع کنید.

· درست همانجایی که نزدیک به انزلتان است متوقف شوید. عضله لگنی خود را منقبض کرده و نگه دارید و تا ۱۰ بشمارید.

· سپس خود را ریلکس کنید و چند دقیقه استراحت کنید.

· دوباره شروع به رابطه جنسی کنید و اینبار کمی به نقطه انزال نزدیکتر شوید و دوباره عضله لگنی خود را منقبض کنید.

· دوباره رابطه را ادامه دهید و به تحریک جنسی و احساسات خود توجه خاص داشته باشید. کلید کار اینجا این است که درمورد واکنش جنسی خود بیشتر بفهمید تا بتوانید راحت تر آنرا کنترل کنید.

توقف درست قبل از انزال

دوباره به رابطه جنسی ادامه دهید، با این تفاوت که اینبار تا جایی پیش بروید که به انزال برسید. درست قبل از ارگاسم انقباضات متعددی را احساس خواهید کرد که نشاندهنده شروع انزال در ته آلت تناسلی یا حتی عمیق تر در لگنتان است. با شروع این انقباضات یا درست قبل از شروع آن تحریک را متوقف کرده و عضله لگنی را سفت منقبض کنید. احتمالاً حس خواهید کرد که در حال انزال هستید اما باید آنرا متوقف کنید. سفت کردن و منقبض کردن درست عضله لگنی انزال را نگه می دارد.

مقدار کمی ازمایع منی خارج می شود اما نه با آن فشار که در ارگاسم های تکی تجربه می کنید. اگر موفق شدید انزال را بعد از ارگاسم خود متوقف کنید دوباره شروع به خودارضایی کنید. تحریکتان باید بسیار بالا باشد و باید بتوانید اینکار را به مدت کوتاهی ادامه دهید تا به یک ارگاسم دیگر برسید.

اگر بار اول نتوانستید انزال خود را متوقف کنید، احتمالا یا عضله لگنیتان به اندازه کافی قوی نیست و یا در زمان مناسبی آن را منقبض نکرده اید. اگر دیر شروع به منقبض کردن آن بکنید انقباضات انزال دیگر شروع شده اند و دیگر متوقف کردن آن غیرممکن است. با تمرین بیشتر زمانبندی آن دستتان می آید.

 

نقش شریک جنسی

تکنیک های زیادی برای بالا بردن موفقیت خود در ارگاسم چندگانه وجود دارد. بهترین تکنیک ممکن تمرین آن با شریک جنسیتان است. اگر بتوانید در این کار موفق شوید می توانید هم خودتان و هم شریک جنسیتان را به لذت بسیار بیشتری برسانید.

 

غلبه بر مشکلات

بدون شک بزرگترین مانعی که اکثر مردها در ارگاسم چندگانه تجربه می کنند، ناتوانی در انقباض عضله لگنی در طی ارگاسم برای متوقف کردن انزال است. ممکن است یکسری انقباضات را حس کنید اما نباید منقبض کردن را در این نقطه رها کنید چون حتی اگر در متوقف کردن انقباضات انزالی موفق هم شوید، چند انقباض از آن نوع را حس خواهید کرد. اگر موفق شوید، انقباضات قبل از انزال متوقف می شوند و باید بتوانید دوباره تحریکتان را ادامه دهید بدون اینکه حستان از بین برود.

یک مشکل دیگر ناتوانی در تشخیص آغاز و پایان مرز مراحل پایا، ارگاسم و انزال است. اگر نتوانید فرق بین ارگاسم و انزال را تشخیص دهید، که کلید کار در تجربه ارگاسم چندگانه است، اگر موفق هم شوید فقط تصادفی بوده است.

بعضی از مردها سعی می کنند خیلی سریع و شدید خود را تحریک کنند ولی این راه خوبی برای آگاهی از سطح هوشیاری جنسی خود نیست. اگر سعی کنید تحریک جنسی را آرامتر انجام دهید می توانید مرز بین تحریک، مرحله پایا، و ارگاسم را خیلی راحت تر تشخیص دهید. با این روش خیلی بهتر متوجه خواهید ش

د که چه زمان باید عضله لگنی خود را منقبض کنید، کی تحریک را متوقف کنید، و کی عضله لگنی را ریلکس کنید و برای تجربه یک ارگاسم دیگر دوباره تحریک را آغاز کنید.

 

فشار لگنی بعد از تحریک

فشار در ناحیه لگن نتیجه طبیعی افزایش جریان خون در ناحیه تناسلی است. اگر میزان این فشار قابل تحمل نباشد، می توانید با تنفس عمیق، بلند کردن پایین تنه و ماساژ بیضه به آرامی آنرا کمتر کنید. این کار باعث می شود انرژی بیضه به سایر قسمت های بدن منتشر شود. همچنین می توانید ۵ تا ۱۰ دقیقه به پشت بخوابید.

 

سایر فواید ارگاسم چند گانه

با یادگرفتن ارگاسم چندگانه می توانید سایر مشکلات جنسی مثل انزال زودرس را هم برطرف کنید. با این روش نه تنها می توانید زمان رابطه زناشویی خود را بیشتر کنید بلکه استرس و اضطرابهایتان هم کمتر شده و می توانید بیشتر روی ارضای خود و شریک جنسیتان تمرکز کنید.

 

سن

ممکن است خیلی از شما سوال کنید که آیا سن هم می تواند در موفقیت یا شکست این تکنیک ارگاسم چند گانه تاثیر داشته باشد یا نه. موفقیت همه مردها در این تکنیک یکسان نیست چون فعالیت جنسی آنها و میزان آگاهیشان از سطح هوشیاری جنسی خود یکسان نیست.

اگر در رسیدن به ارگاسم های تکی چه به تنهایی چه همراه با شریک جنسی خود مشکلی نداشته باشید، یاد گرفتن ارگاسم چندگانه فقط نیازمند صبر، عزم و تلاش است. اما اگر در داشتن ارگاسم های تکی هم مشکل دارید در ارگاسم چندگانه نیز با مشکلات و مسائل بیشتری روبه رو خواهید بود. به همین دلیل اگر احساس می کنید که در روابط جنسی خود مشکلات جدی دارید حتماً با پزشک متخصص درمیان بگذارید.

 

تفکرات قدیمی در مورد ارگاسم چندگانه

مسئله ارگاسم چندگانه ایده جدیدی نیست. فلاسفه چین قدیم، هزاران سال پیش آن را می شناخته اند. بسیاری از رمز و رازهای جنسی هنوز ناشناخته مانده است. باوجود اینکه طی دهه چهل و پنجاه محققان زیادی در زمینه مسائل جنسی در غرب توانایی مردان در داشتن ارگاسم چندگانه را تایید کردند. اما حتی در این عصر میزان ناآگاهی جنسی، راهنمایی های غلط و سردرگمی جنسی به وفور دیده می شود.

خط آخر

خط آخر اینکه توانایی شما در داشتن ارگاسم چندگانه به آگاهی و هوشیاری کلی شما در زمینه جنسی و قدرتتان در کنترل عضلات لگنی بستگی دارد. شایان ذکر است که قابلیت ارگاسم چندگانه را نمی توانید یک شبه به دست آورید. بااستفاده از مطالبی که در این مقاله در مورد ارگاسم چندگانه ذکر شد، احتمالاً باید متوجه شده باشید که هفته ها یا حتی ماه ها ممکن است طول بکشد تا بتوانید در این زمینه موفق شوید. نتیجه ای که به دست می آورید به تلاش و اراده خودتان بستگی دارد.

نوشته شده در چهار شنبه 22 آذر 1391برچسب:,ساعت 9:58 توسط zarirazmekar| |

 

 

دلیل ارتباط زنان متاهل با پسران مجرد

 

متاسفانه امروزه به دلایل مختلف و برخی ناهنجاری فرهنگی شنیده می‌شود که در مواردی جزئی شاهد روابط بین زنان متاهل با پسران و یا مردان متاهل هستیم که این روابط بسیار آسیب زا و مخرب است. خیانت‌های زنانه عوامل مختلفی دارد که می‌توان به آن‌ها اشاره کرد:

 

۱- عدم یک رابطه گرم و صمیمانه با همسر

 

 یکی از عوامل اصلی خیانت زنانه روابط زن و شوهر است؛ زمانی‌که بین زوجین، روابط زناشویی خوبی حاکم نباشد، این احتمال وجود دارد که زن به همسر خود خیانت کند. اختلالات جنسی که به مرور زمان برای برخی مردان به وجود می‌آید و مشکلات شخصیتی باعث می‌شود که مرد نتواند به همسر خود محبت کند و فقدان محبت، عاطفه و روابط گرم و صمیمی باعث این خیانت‌ها می‌شود.
  

زنانی که محبت خوب و لازم را از همسرخود دریافت کرده و یا روابط زناشویی خوبی بین آن‌ها برقرار باشد، احتمال خیانت در آن‌ها بسیار کم است.

  

۲- گذشته بی‌بندوبار زن

 

یکی دیگر از عوامل خیانت زن، گذشته اوست که در یک خانواده بی‌بندوبار و خیلی آزاد پرورش یافته و تربیت شده‌ است و تربیت غلط گذشته باعث می‌شود همچنان حتی بعد از ازدواج هم این روابط را حفظ کند. برخی از زنان که روابط زیادی داشته‌اند، به دلیل اینکه روابط صمیمانه و یا دوستی‌های دوران مجردی خود را نمی‌توانند به اتمام برسانند و برایشان بسیار سخت است تا خود را در زمان تاهل کنترل کنند در‌‌ همان چارچوب به روابط خود ادامه می‌دهند.

   ۳- احساس تنهایی کردن

  مسایل شخصیتی وجود دارد که امکان دارد یک زن تحمل تنهایی و بیکاری را نداشته و به سختی می‌تواند دقایق و یا ساعتی را تنها و بیکار بگذراند. این زنان زمانی‌که می‌خواهند تنهایی خود را پر کنند وقتی می‌بینند همسرشان به دلیل مشغله کاری نمی‌تواند برای آن‌ها وقت بگذارد گرایش پیدا می‌کنند که وقت خود را با دیگران و یا جنس مخالف خود پر کنند.

 

 

 

۴- عوامل فردی و اختلالات شخصیتی زنان

 

 

عوامل فردی و اختلالات شخصیت و یا ویژگی‌های طرفین می‌تواند بستری برای خیانت باشد. وقتی در جامعه این روابط ناشایست، رواج پیدا کند امکان دارد وسوسه در زن ایجاد شود که این رابطه‌ها را تجربه کند. مسایلی مانند ماهواره، تهاجم فرهنگی، الگوهای فرهنگی ناهنجار و غلط در خانه، همه این عوامل می‌توانند در خیانتهای زنانه دخیل باشد؛ در نتیجه حرمت و حریم‌های خانواده شکسته می‌شود و افراد پایبند چارچوب‌های اخلاقی نیستند.

   ۵- دوران مجردی محدود

  برخی از زنان به دلیل اینکه گذشته خوبی نداشته‌اند و یا زمان مجردی خیلی محدود بودند وقتی شرایطی را می‌بینند که زنان و مردان، رابطه آزادانه‌ای با هم دارند. این افراد چون می‌خواهند گذشته خود را جبران کنند، به خیانت رو می‌اورند. شرکت درپارتی، ارتباط با دوست ناباب و مسائلی دیگر می‌توانند انگیزه خیانت را زیاد کند.

 
 ۶- مشکلات اقتصادی


 

 مسئله دیگر مشکلات اقتصادی که در جامعه است، البته مسئله اقتصادی به تنهایی عامل خیانت زنانه نیست. فرد ممکن است نیازهای مالی بیشتری را در خود احساس کند؛ ولی اگر پایبند چارچوب‌های اخلاقی باشد؛ امکان ندارد با هر تحریک، وضعیت معیشتی کنار بیایند؛ اما فردی که به خاطر پول با جنس مخالف خود ارتباط برقرار می‌کند، بیشتر به دلیل میل به تجمل گرایی، مصرف بیشتر، مدگرایی و خرید کردن، به جنس مخالفی فرا‌تر از چارچوب خانواده رو می‌آورد تا مورد حمایت او قرار گیرد.
  

در این زمینه تعداد زنانی که به دلیل فقر مادی به ارتباط با جنس مخالف رو می‌آورند بسیار کم است. اما وقتی زن به دلیل اینکه همسرش معتاد بوده و یا بیکار و مریض است خیانت می‌کند در واقع «فحشا» است؛ یعنی زن خودفروشی می‌کند تا نیازهای مالی خود را تامین کند.

  

۷- تنوع طلبی

  علت دیگر خیانت زنانه، تنوع طلبی است. در برخی اوقات مشخص شده است فرد نتوانسته است با همسرخود زندگی کند و شاید بار‌ها و بار‌ها ازدواج کرده است.

 


 

بهترین راهکار این است که باید علت این رابطه‌ها را در سطح فردی مشخص شود و باید فرد به روان‌شناس مراجعه کند. باید مشخص شود که فرد اختلالات شخصیتی داردو یا خیر. ممکن است درگیر روابط چندگانه شوند و زیاد وفادار نباشد، برخی از افراد شخصیت ناهنجار و ضد اجتماعی داشته و در سطح خانوادگی باید مداخلات اجتماعی و فرهنگی صورت بگیرد.

 


 

برای اینکه در جامعه زنان آسیب نبینند و برای حفظ حریم خانواده بیشتر خانواده‌ها باید آموزش ببینند. آموزش‌هایی از طریق رسانه‌های گروهی، تلویزیون، رادیو و... باید صورت گیرد و این افراد باید متوجه شوند که چنین مسائلی چقدر می‌تواند هم در آینده خود و هم آینده فرزندان، آسیب جدی وارد کند.

نوشته شده در چهار شنبه 22 آذر 1391برچسب:,ساعت 9:57 توسط zarirazmekar| |

با قاتلان دوران نامزدی تان آشنا شوید!

با قاتلان دوران نامزدی تان آشنا شوید!
هرگز شرایط و داشته ها و نداشته های خود و نامزدتان را با دیگران به خصوص افرادی كه همچون شما در دوران نامزدی به سر می برند مقایسه نكنید.

دوران نامزدی یكی از مهمترین و حساسترین دوران های زندگی شماست. دلیلش هم این است که به جز شیرینی، چگونگی برخورد و عملكردهای افراد در این دوران قانون اساسی زندگی مشترك آینده شان را رقم می زند. بنابراین اگر کمی پا کج بگذارید یا خطا کنید، ممکن است روزهای خوش نامزدی و حتی بعد از آن را تلخ و سیاه کنید.

 
این رفتارهای نادرست كه به نوعی قاتلان روابط شما محسوب می شوند،‌ از این قرارند.
 
1 - بی توجهی
توجه كردن به دیگران به انجام دادن برخی فعالیت ها و رفتارهای خاص برای نشان دادن اهمیت و جایگاه والای فرد مقابل گفته می شود. توجه كردن در دوران نامزدی در دو سطح مهم معنا می یابد :

1.1 -
توجه به فرد مقابل ( نامزد )

2.2 -
توجه به خانواده نامزد

باید سعی كنید در دوران نامزدی با انجام كارهای ساده ای چون تعریف و تمجید كردن از فرد مقابل،‌ هدیه دادن و گل خریدن،‌ گوش دادن به صحبت ها و احساسات او و... توجه تان را به نامزدتان یا خانواده او نشان دهید. بروز رفتارها و برخوردهایی كه نشان دهنده بی توجهی به نامزد است باعث سردی روابط شما و دوری از یكدیگر می شود.

2 - مقایسه
هرگز شرایط و داشته ها و نداشته های خود و نامزدتان را با دیگران به خصوص افرادی كه همچون شما در دوران نامزدی به سر می برند مقایسه نكنید. منظور از مقایسه در این راستا مقایسه های منفی مثل : چرا برای من فلان كار را نگرفتید ولی نامزد دختر خالم كرد؟
مقایسه های منفی از این دست نه تنها شرایط زندگی را مناسب تر از قبل نمی كنند بلكه باعث ایجاد ناآرامی و تنش در روابط زن ومرد نیز می شود. چه زیباست كه به جای استفاده از این مقایسه های منفی از جملات مقایسه ای چون : هیچ زنی را به مهربانی و زیبایی تو ندیده و سراغ ندارم، هیچ كدام از خواستگاران قبلی ام چون تو با اخلاق و نمونه نبوده اند،‌ به نظر من شما تنها داماد یا عروس فامیل هستی كه در همه زمینه ها چه اخلاقی، چه علمی، چه ظاهری و چه ایمانی از همه موفقتر و سَرتری.
یادمان نرود كه مقایسه های منفی ستون های مستحكم زندگی را ویران می كنند.
 
3 - بدخلقی
رفتارهایی مثل بدخلقی كردن،‌ دروغ گفتن،‌ بی احترامی كردن،‌ مسخره كردن،‌ منفی نگر بودن، خیانت، شکستن حریم های اخلاقی و ... می تواند شما را روز به روز از هم دورتر کند و حتی رابطه تان را به جدایی بکشاند. به همین دلیل است كه همه متخصصان یكی از راه های ورود صمیمیت به زندگی مشترك و خوشبختی در آن را رعایت اصول اخلاقی می دانند.
 
 

 

 

 

نوشته شده در پنج شنبه 29 تير 1391برچسب:,ساعت 10:16 توسط zarirazmekar| |

 

رقبای خود را از پا بیاندازید!!!!
در بازار شلوغ کسب و کار این روزهای دنیا، خیلی ها بر این باورند که شکستن قیمت ها، بهترین راه برای جذب مشتری است، حال آنکه ارتکاب به این اشتباه استراتژیک آفتی خطرناک برای کسب و کار به شمار می آید.
 
 
 

رقابت اساسا یکی از ویژگی های بازار پویا و زنده به شمار می آید و کسب و کارهایی می توانند به موفقیت در رقابت فکر کنند که راه از میدان به در کردن رقبا را بلد باشند.
رقابت هم مثل هر پدیده دیگری راه و روش هایی دارد که در این مقاله تلاش می کنیم به صورت خلاصه به بیان برخی از برجسته ترین راه های رقابت با رقبا بپردازیم :

 
1 - بازآفرینی نکنید
یکی از بزرگترین اشتباهات کارآفرینان تازه کار این است که تصور می کنند باید برای رسیدن به موفقیت دست به کارهای خارق العاده بزنند. البته کسی شک ندارد که بازار همواره به افراد نوآور احتیاج دارد، اما کسب و کارها الزاما با انجام کارهای در ظاهر ویژه، موفق نمی شوند و گاهی به اقدامات ساده نیازمند هستند.

 
خیلی وقت ها راه موفقیت تلاش برای عرضه ایده ای تازه و نو نیست، بلکه نگاه دقیق به هدف کسب و کار و نیز پر کردن جاهای خالی و شکاف هایی است که در عرصه آن کسب و کار خاص وجود دارد. به عبارت دیگر سعی کنید تا حد امکان بازآفرینی نکنید و به جای آن به فکر تکمیل آنچه هست باشید.

 
2 - مشتری محور باشید
اصلا مهم نیست که کسب و کار شما چقدر بزرگ است، چه تعداد کارمند دارید و مشتریان تان چه میزان هستند، مهم این است که بتوانید از همین داشته های هر چند اندک بهترین و بیشترین استفاده را ببرید و آنها را راضی نگه دارید.
مدیران بزرگ و کارآفرینان درجه یک هموراه توصیه به احترام و ارائه خدمات به مشتری را دارند و معتقدند رقیبان به گرد پای کسب و کارهایی نمی رسند که به مشتری و خدمات به او، بیش از هر چیزی دیگری فکر کنند و اهمیت دهند.

3 - روی قیمت مانور ندهید
در بازار شلوغ کسب و کار این روزهای دنیا، خیلی ها بر این باورند که شکستن قیمت ها، بهترین راه برای جذب مشتری است، حال آنکه ارتکاب به این اشتباه استراتژیک آفتی خطرناک برای کسب و کار به شمار می آید.
در ابتدای امر این عمل، کاری هوشمندانه و حتی منطقی به شمار می آید، باعث جلب مشتری و بالا رفتن فروش می شود، اما در دراز مدت تنها نتیجه این کار این است که شما باید با گرفتن هر سفارش جدید پولی از جیب خودتان هم بپردازید. پس قیمت ها را بی جهت نشکنید و به همان قیمت های متعادل بازار راضی باشید.

 
4 - چشم هایتان را باز کنید
اگر پس از راه اندازی کسب و کار خود متوجه شدید که در بازار شلوغی قدم گذاشته اید و خدمات مشابه شما در بازار هدف کم نیستند، به جای دلسرد و ناراحت شدن، به این فکر باشید که چگونه می توانید در همین فضای شلوغ جای پای خود را محکم کنید.
چشم هایتان را باز کنید و با تحقیق و بررسی دقیق تمام جوانب بهترین تصمیم را بگیرید تا کسب و کاری قدرتمند در بازار شلوغ و پر از رقیب داشته باشید.

 

 

 

 

نوشته شده در دو شنبه 18 ارديبهشت 1391برچسب:,ساعت 8:38 توسط zarirazmekar| |

 


۹۰% زنان به این بیماری دچارند!

۹۰% زنان به این بیماری دچارند!
متاسفانه تبلیغات گسترده ماهواره‌ها و حتی بعضی از رسانه‌های داخلی در مورد انواع داروهای لاغری، تبلیغات زیبایی، لیپوساکشن و حتی کاشت مو باعث ایجاد نوعی مسابقه زیباسازی در جامعه شده است.

 

سینانیوز: توهم «خود زشت پنداری» یکی از ناهنجاری‌های رفتاری در جامعه است. ۹۰ درصد زنان و ۱۰درصد مردان، مبتلا به این بیماری هستند به نحوی که درباره فیزیولوژی بدن خود دچار توهم زشت پنداری شده و همواره از دیگران در مورد چاقی یا لاغری اندام خود، بزرگ یا کوچک بودن بینی یا دیگر نقایص پرسش نموده و دائما خود را با دیگران مقایسه می‌کنند.»

دکتر ابهری، آسیب‌شناس اجتماعی درباره بیماری سالن‌های مد که به آنورکسیا معروف شده است می‌گوید: «متاسفانه تبلیغات گسترده ماهواره‌ها و حتی بعضی از رسانه‌های داخلی در مورد انواع داروهای لاغری، تبلیغات زیبایی، لیپوساکشن و حتی کاشت مو باعث ایجاد نوعی مسابقه زیباسازی در جامعه شده است.»

آسیب‌شناس اجتماعی تاکید کرد: «دختران جوان بین سنین ۱۶ تا ۲۵ سال و مخصوصا در آستانه ازدواج، دختران شهرستانی که به شهرهای بزرگ مهاجرت می‌کنند یا در مراکز تحصیلی پذیرفته می‌شوند و زنان بعد از اولین زایمان مشتریان اصلی خود زشت پنداری هستند.»

دکتر ابهری خاطر نشان کرد: «انواع داروهای ضد چاقی در جامعه از عطاری‌ها گرفته تا تولید کنندگان خارجی که تابع هیچ گونه نظم و نظام بهداشتی نیستند، مستقیما سلامتی افراد را مورد هدف قرار داده و به آسانی این مواد تبلیغ می‌شوند به نحوی که درآمد میلیاردی برای آنان دارد.»

وی گفت: «چاق بودن یک عارضه جسمی است که همواره در طول تاریخ وجود داشته که با برقراری رژیم غذایی یا مشاوره با متخصصین تغذیه می‌توان از آن جلوگیری کرد. پیاده روی، کاستن مواد نشاسته‌ای و قندی از رژیم روزانه، پرهیز از تنبلی و اشتغال به ورزشهای متناسب با سن و سال، بهترین روش‌های مقابله و پیش گیری ازچاقی است.»

دکتر ابهری افزود: «بسیاری از افراد به امید لاغری داروهای تبلیغ شده در ماهواره را مصرف کرده و دچار انواع بیماری‌های جسمی و روحی شده‌اند. این در حالی است که ما بهترین متخصصان کشور را داریم بنابراین مردم نباید از این اقلام استفاده کنند چرا که مصرف این دارو‌ها توهین به شخصیت و شعور ما ایرانیان است علاوه بر این ترکیب داروهایی که تبلیغ می‌شود به هیچ عنوان مشخص نیست به نحوی که در بررسی‌ها مشخص شده در این دارو‌ها مواد مخدری مثل شیشه نیز مورد استفاده قرارمی گیرد.»

وی بیان کرد: «ادامه دادن این طرز تفکر به بیماری روانی آنورکسیا منجر شده و در ‌‌‌نهایت ممکن است منجر به مرگ شود. (بیماری آنورکسیا بیماری بی‌اشتهایی عصبی است که با خواسته فرد صورت می‌گیرد به طوری که پیشرفت این بیماری منجربه مرگ فرد می‌شود.) اینکه ما خود را به آب و آتش بزنیم تا لاغر شویم چه امتیازی در زندگی دارد که سلامتی به طور کلی به مخاطره بیفتد.»

این آسیب‌شناس اجتماعی عنوان کرد: «این فرهنگ غلط در جامعه ما در حال نهادینه شدن است. این موضوع در روزگاران گذشته، در چند دهه قبل وجود داشت که با پیروزی انقلاب اسلامی به سمت فراموشی رفت ولی با این حال ماهواره‌ها وارد عمل شدند و مسابقه و رقابت منفی فخر فروشی فیزیکی در مهمانی‌های زنانه ایجاد کردند، به طوری که در نمایش‌های مختلف پوشاک اکثریت لباس‌های مورد تبلیغ برای سایزهای لاغر و متوسط بوده و در مقابل برخی از بانوان برای خرید سایزهای بزرگ مورد تمسخر قرار می‌گرفتند.»

به گفته دکتر ابهری، ایجاد فشن شو‌ها باعث رقابت منفی و آزار دهنده در بین زنان شد تا آنجا که دربین دختران جوان و مجرد اولین شرط پیدا کردن فرد مورد علاقه خود لاغر شدن بود بنابراین وجود چنین تفکر‌هایی باعث ناهنجاری رفتاری به شکل وسواس شد به نحوی که در تغذیه و رفتارهای روزمره افراد تاثیر گذاشته و خودنمایی می‌کند.

آسیب‌شناس اجتماعی در پایان تاکید کرد: «فرهنگ سازی و ساختن بسترهای فکری در جامعه توسط رسانه‌ها و نهادهای مرتبط با بانوان در مورد ارائه راهکارهای علمی و منطقی برای داشتن اندام متناسب می‌تواند مقابله اساسی با این هجوم فکری و فرهنگی در جامعه شود.»

 

 

 

 

نوشته شده در دو شنبه 11 ارديبهشت 1391برچسب:,ساعت 8:39 توسط zarirazmekar| |

آموزش تعیین جنسیت فرزند قبل از لقاح


2342.jpg

پسر می‌خواهید یا دختر؟این اولین سوالی است که می‌توانم قبل از خواندن این مقاله از شما، اگر که برای شما پسر یا دختر دار شدن هیچ فرقی باهم ندارند، لازم نیست که این مقاله را بخوانید زیرا در این مقاله تنها قصد داریم که به این موضوع برسیم که چگونه بر اساس انتخاب آگاهانه‌مان پسر یا دختر دار بشویم !

 

 

پس بازهم این سوال را از شما می‌پرسم، پسر می‌خواهید یا دختر ؟

در بیشتر خانواده هایی که تازه تشکیل زندگی داده‌اند بین زن و مرد بر سر جنس فرزند اختلاف نظر وجود دارد؛ عده ای طرفدار دختر و عده ای دوستدار پسر هستند شاید هم برای بعضی اشخاص چندان تفاوتی نداشته باشد چون هنوز صاحب هیچ کدام نیستند !

 

در قدیم چون به نیروی کار مرد بیشتر از زن نیاز بود اگر خانواده‌ای صاحب فرزند پسر نبود برای رسیدن به این نعمت شاید تعداد افراد خانواده به بالاتر از هشت تا هم می رسید تا سرانجام یکی از آنها پسر شود.

 

این می‌شد که آمار فرزندان یک خانواده بسیار بالا می‌رفت، همچنین خیلی از خانواده‌ها به خاطر این موضوع دچار فروپاشی می‌شدند و این به عنوان یک معضل خیلی از خانواده‌ها را رنج می‌داد.

 

اما امروزه با استفاده از دانش پزشکی، زیست شناسی (بیولوژی) و علم تغذیه، شما می‌توانید جنسیت فرزندتان را خودتان انتخاب کنید، این یک بلوف اغراق آمیز نیست، باوار کنید !

 

در این نوشتار سعی بر این داریم که انواع راه‌ها و روشهای انتخاب جنسیت قبل از لقاح را به شما آموزش بدهیم، پس مقاله را تا انتها بخوانید !

 

انواع راه‌های انتخاب جنسیت قبل از لقاح و تشکیل نطفه

امروزه شما می‌توانید با یک سنوگرافی بعد از هفته ۱۴ بارداری، جنسیت نوزادتان را بفهمید، اما این عمل برای بعضی از خانواده‌ها مطلوب نیست چون شاید نتیجه سنوگرافی بر خلاف علاقه خیلی از والدین باشد.

 

مثلا والدینی که علاقمند به داشتن پسر هستند، ممکن است در موقع شنیدن جواب سنوگرافی که دختر بودن نوزاد را مشخص می‌کند، شکه بشوند و جا بخورند و آن وقت این رخ داد مایع بی‌میلی والدین نسبت به سرنوشت فرزند در راه و همچنین تکرار بارداری‌های مادر در سال‌های آینده شود.

 

اما، امروزه با استفاده از علم روز، می‌توانیم با درجه اطمینان بالایی به پسردار شدن یا دختر دار شدن خودتان، حتی قبل از عمل لقاح و آمیزش پی ببرید، برای این کار کافی است که یکی از راه‌های زیر را انتخاب کنید.

 

۱ – روش تغدیه‌ای

 

۲- روش زمان بندی مقاربت ( تعیین زمان تخمک گذاری)

 

۳- روش شستشوی مهبلی ( واژن)

 

۴- روش زمان بندی ماهیانه مقاربت

 

۵ – روش تعیین میزان اسپرم

 

۶- روش نشاندار کردن لیزری گامتها

 

۷- روش PGD – IVF

 

مکانیسم دختر شدن یا پسر شدن نطفه چیست ؟

قبل از توضیح روش‌های نام برده شده، ابتدا جادارد که یک توضیح مختصر در مورد فرایند لقاح بدهیم تا بهتر بتوانیم مطلب را خلط کنیم.

 

بر طبق طبیعت انسانی مردان دارای اندام جنسی مردانه و زنان دارای اندام جنسی زنانه هستند، این اندام‌ها هرکدامشان کار بخصوص را انجام می‌دهند و در حقیقت مکمل یکدیگر محسوب می‌شوند.

 

اندام جنسی مردانه اسپرم تولید می‌کند و اندام جنسی زنانه تخمک، مرد اسپرم تولید شده در بیضه‌هایش را توسط مایع منی و آلت تناسلی‌اش به مهبل زن وارد می‌کند، این اسپرم‌های تولید شده بعد از انزال در مهبل زن باقی می‌مانند و عده‌ای از آنها موفق می‌شوند از مجرای دهانه رحم که در داخل مهبل زن قرار دارد، عبور کنند.

 

رحم که اندام تولید مثلی زن است، یک اندام گلابی شکل است که انتهای گلابی شکل آن رو به پایین است.

 

اسپرم بعد از وارد شدن به رحم زن در طول آن حرکت می‌کند و بالا می‌رود، اگر در این هنگام تخمکی در رحم زن موجود باشد، عمل لقاح از بهم پیوستن دو گامت تکمیل می‌شود و جنین تشکیل می‌گردد، این جنین اگر که در داخل رحم مادر لانه‌گزینی کند، سبب بارداری مادر و تولد نوزاد خواهد شد و اگر نتواند لانه‌گزینی کند از بدن دفع خواهد گشت.

مردان کالا دو نوع گامت تولید می‌کنند، یکی گامت ایکس دار (x) و دیگری گامت ایگرگ دار (y)، تفاوت این دو گامت در کروموزوم شماره ۲۳ آنها است، زنها نیز کلا یک نوع گامت تولید می‌کنند و آن نیز فقط کرومزوم شماره ۲۳ x شکل را دارد، اگر که گامت ایکس دار مرد با تخمک ایکس دار زن لقاح کند، فرزند دختر خواهد شد و اگر که گامت ایگرگ دار مرد با تخمک ایکس دار زن لقاح انجام دهد، جنین حاصله پسر خواهد شد.

 

پس تا اینجا می‌بینیم که پسر یا دختر شدن فرزند بستگی به مرد دارد نه زن و این مرد است که با دو نوع گامت خودش مشخص می‌کند که جنین پسر باشد یا دختر، در شرایط ایده آل شانس پسر یا دختر شدن جنین برابر یعنی ۵۰ – ۵۰ است و بستگی به این دارد که در موقع لقاح کدام اسپرم خودش را زودتر به تخمک برساند تا آن را بارور سازد.

 

اما در زندگی طبیعی شرایط ایده‌آل کمتر اتفاق می‌افتد و عوامل محیطی بسیاری بر شانس لقاح هریک از اسپرم‌های X دار یا Yدار تاثیر خواهند گذاشت.

 

عوامل محیطی همچون تغذیه مادر، میزان سلامت روحی روانی او، زمان مقاربت، میزان ph مهبل مادر در هنگام مقاربت، عوامل اجتماعی و … همه و همه می‌توانند در پسر یا دختر دار شدن زن تاثیر بگذارند.

 

شایان ذکر است که بر طبق مطالعه‌ای که نتایج آن در نشریه آکادمی ملی علوم آمریکا چاپ شده است حاکی است، زنان باردار در دوره‌هایی که با اضطراب شدید مواجه هستند ممکن است به طور ناخواسته به نوعی درگیر انتخاب جنس فرزند شوند.

معمولا به ازای تولد هر یکصد دختر در حدود ۱۰۴ پسر متولد می‌شوند، اما در دوره‌های بحرانی مانند زمان قحطی، این نسبت کاهش پیدا می‌کند و به نظر می‌رسد جنس مذکر بیشتر ضرر می‌بیند.

 

بر طبق گزارش بی بی سی نظریه های علمی می‌گوید که به لحاظ تکاملی مزیت داشتن دختر این است که در دوران‌های سخت دخترها ژن پدر و مادر را بهتر منتقل می‌کنند.

 

همچنین بنا به گزارش پایگاه اینترنتی لها آنلاین دکتر ساره جونز از دانشگاه کنت انگلیس که به تحقیقی پیرامون نقش عوامل محیطی در جنسیت فرزندان پرداخته است، اعلام داشته که زنان ناراضی و بسیار شکایت کننده اغلب دختر می زایند. همچنین دکتر مدحت الشامی، مشاور تغذیه و بهداشت عمومی نیز گفته است که : در طول تاریخ، در دوره هایی زاد و ولد دختر زیاد بوده است و در دوره هایی نیز زاد و ولد پسر و این به مسایل مختلف زیست محیطی برمی گردد.

 

وی افزوده است که: بدن انسان از تغییرات فیزیولوژیکی و مزاجی بیرون بسیار تاثیر می گیرد و به همین دلیل تولد پسران در دوره های پس از جنگ و در هنگام صلح، افزایش می یابد.

 

دکتر مهر اکتائی یک متخصص زنان و زایمان در ایران نیز معتقد است که که نژاد سیاه، بچه دار شدن در سن بالای ۳۰ سالگی، تفاوت سنی زیاد بین زن و مرد، آب و هوای گرم، استرس و افسردگی زنان، آلوده کننده های محیطی و مصرف سیگار احتمال دختر دار شدن را زیاد ترمیکند.

 

بواقع همیشه شرایط نامساعد محیطی منجر به دختر شدن فرزند می‌شود و این شاید فلسفه والایی داشته باشد که به تکامل انسان مربوط می‌شود.

 

دانشمندان معتقدند که دختران به دلیل اینکه نیروی تولید مثل جامعه هستند، در مواقع بحرانی تعدادشان افزایش می‌یابد زیرا در این مواقع ممکن است ۵ دختر متولد شده ۵ فرد دیگر را بدنیا بیاورند و ۲۵ فرد جدید تولید کنند، درصورتیکه شاید اگر ۵ پسر جای آنها متولد می‌شد امکان افزایش تعداد فرزندان در نسل‌های آتی بسیار پایین تر می‌بود.

 

اما با این حال در شرایط عادی به ازای هر ۱۰۰ دختر ۱۰۴ پسر متولد می‌شود که این نشان دهنده تعادل در چرخه طبیعت است.

 

در ادامه به شرح دقیق روشهای تعیین جنسیت جنین قبل از لقاح خواهیم پرداخت اما لازم است که بدانید این روشها کلا به دو دسته تقسیم بندی می‌شوند، دسته اول روشهایی هستند که با تغییر شرایط محیطی بدن مادر، امکان پسر یا دختر دار شدن او را افزایش می‌دهند و دسته دوم روش‌های طبی‌اند که توسط متخصصین در آزمایشگاه‌ها و مراکز درمان ناباروری و ژنتیک انجام می‌گیرند، در روش‌های دسته اول نیاز شما به مراجعه به پزشک کمتر است و خودتان می‌توانید دستورالعمل‌ها را اجرا کنید اما در روش‌های دسته دوم باید حتما تحت مراقبت پزشکی قرار بگرید، اما با این حال مزیت روش‌های دسته دوم همچون روش‌های PGD، لقاح مصنوعی IVF و نشاندار کردن لیزری این است که درصد ضریب اطمینان این روش‌ها ۱۰۰٪ است اما روش‌های دسته اول در بهترین حالت چیزی در حدود ۸۰٪ ضریب اطمینان خواهند داشت.

 

ما هر دو روش را برای شما توضیح خواهیم داد و انتخاب را به خودتان واگذار می‌کنیم !

 

۱ – روش تغذیه‌ای

 

پیروی از رژیم غذایی مخصوص برای به دست آوردن فرزند پسر یا دختر از زمان های قدیم معمول بود، ولی از آنجا که مکانیسم و نحوه اثر این روش ناشناخته بود، رژیم های غذایی، متفاوت و گاه متناقض به کار گرفته می شد.

 

در انسان اگر چه نحو عمل رژیم غذایی و استفاده از رژیم مناسب شناخته نشده ولی حدس زده می شود که ممکن است به علت تغییر متابولیسم تخمک و بخصوص یون‌های سطح خارجی آن در صورتی که تخمک یون مناسب را داشته باشد بتواند اسپرماتوزوئید حامل کروموزوم جنسی y یعنی پسر یا x یعنی دختر را به طرف خود جلب کند.

 

نتایجی که از به کار بردن این روش گزارش شده، یکنواخت نیست و بعضی از مراکز بین ۸۰ تا ۱۰۰ درصد موفقیت گزارش داده اند، اما این نتایج، زمانی می تواند قابل قبول و قابل اعتماد باشد که رژیم غذایی به تنهایی مورد استفاده واقع شود و سایر روش ها همزمان با این روش به کار گرفته نشود.

روش استفاده از رژیم غذایی استاندار خاصی ندارد و تا حدود زیادی با مواد غذایی معمول در هر کشور ارتباط دارد. ولی نتایج به دست آمده از این تحقیقات، یکنواخت بوده و هدف از آن تغییر تعادل موجود بین یون های منیزیم، سدیم، پتاسیم و کلسیم است.

 

در این روش آنچه اهمیت دارد نسبت این مواد به یکدیگر و نه مقدار مطلق آنهاست.

 

بنابراین، رژیم غذایی باید به نحوی انتخاب شود که نه تنها باعث بالا رفتن ماده معدنی مورد نظر نشود بلکه مقدار املاحی را که باعث جلب اسپرماتوزوئید جنسیت مخالف جنین مورد نظر می شود در خون کاهش دهد.

 

در این روش برای رسیدن به جنین پسر، بالا بودن نسبت سدیم و پتاسیم و کم بودن کلسیم و منیزیوم، متابولیسم تخمک و به خصوص لایه خارجی آ ن را به نحوی تغییر می دهد که اسپرماتوزوئیدهای حامل جنسیت پسر به طرف آن جذب می شوند و به عکس برای جذب اسپرماتوزوئید جنسیت دختر به وسیله تخمک، لازم است میزان کلسیم و منیزیوم خون بالا برود و میزان پتاسیم و سدیم خون پایین بیاید.

 

در یک مطالعه دقیق که روی ۴۷ نفر زنی که از این رژیم برای به دست آوردن جنسیت مورد نظر استفاده کردند ۴۰ نفر توانستند فرزند پسر به دنیا آورند رژیم فقط لازم است به مدت سه ماه و به خصوص در ماهی که لقاح صورت می گیرد مورد استفاده واقع شود.

 

این روش فقط لازم است توسط زن اجرا شود زیرا تغییرات یونیک اوول است که اسپرماتوزوئید موردنظر را انتخاب می کند.

 

استفاده از رژیم با به کاربردن یک دستور آشپزی صورت نمی گیرد بلکه یک نسخه پزشکی محاسبه شده می تواند موثر باشد.

 

استفاده درازمدت از این رژیم پزشکی اثر سوء بر سلامت مادر و بچه نیز به جای نمی گذارد.

 

به طور مثال سدیم علاوه بر نمک طعام، در غذاهای دریایی، گوشت، تخم مرغ، شیر، جگر گوساله، هویج، اسفناج وجود دارد و مقدار مصرف روزانه آن معادل ۵/۰ گرم است درصورتی که رژیم های غذایی معمولا تا ۴ برابر این مقدار را به بدن می رسانند.منابع غذایی حاوی پتاسیم در فرآورده هایی مثل گوشت، غلات، میوه ها و سبزی ها وجود دارد.

 

مقدار نیاز روزانه به پتاسیم یک میلی گرم است اما در رژیم های غذایی معمولا تا ۱۵ برابر این مقدار پتاسیم وجود دارد. کلسیم که مقدار احتیاج روزانه آن در بدن ۸۰۰ میلی گرم در روز است، در فرآورده هایی مثل شیرکاکائو، ماست، بستنی، شلغم، بادام و ساردین وجود دارد. منابع غذایی حاوی منیزیوم نیز شامل قهوه، کاکائو، غلات، سبزی ها، مخمر آبجو، سویا، چغندر، گردو، جوانه گندم است.

 

در بعضی تحقیقات با این روش تا ۸۵ درصد موفقیت گزارش شده که برای چنین روش ساده، ارزان و بدون ضروری نتیجه بسیار خوبی است. یکی از تغییرات دیگری که در میزان تخمک گذاری صورت می‌گیرد، اضافه شدن مقدار گلوکز در ترشحات مخاطی دهانه رحم در موقع تخمک گذاری است.

 

بالارفتن مقدار گلوکز در ترشحات دهانه رحم به جذب اسپرماتوزوئیدها کمک می کند و از آنجا که اسپرماتوزوئید پسر از قدرت تحرک بیشتری برخوردار است. مناسب بودن ترشحات دهانه رحم بیشتر به نفع اسپرماتوزوئید پسر است.

 

از روش تصحیح رژیم گاه در مراکز انتخاب جنسیت در کشورهای انگلستان، فرانسه، کانادا همراه با روش جدا کردن اسپرماتوزوئیدها استفاده می شود ولی در آمریکا کمتر از این روش استفاده می شود.

 

استفاده از میوه‌های شیرین محتوی گلوکز در روزهای تخمک گزاری، محیط را برای جلب اسپرماتوزوئید y مناسب تر می کند.

 

چرا که قند خون به سرعت بالا می رود. این غذاها شامل؛ گلوکز، ساکاروز، شربت ذرت، عسل، آب نبات، غلات صبحانه شیرین شده، هویج، بیسکوئیت، سیب زمینی پخته، کشمش، نان گندم سفید، نوشابه های دارای شکر و یا پلیمرهای گلوکز است.

 

به طور خلاصه غذاهایی که بیشتر برای لقاح پسر مناسب است عبارتند از کلیه و غذاهای شور، موز، خرما، هویج، سیب زمینی، جگر، گوشت و تخم مرغ و غذاهایی که برای دختر مناسب است عبارتند از؛ شیر و فرآورده های آن، ماهی ساردین، خاویار، بادام، کاکائو و جوانه گندم و کلم، کدو و فلفل سبز.

همچنین جالب است که بدانید به گزارش خبرگزاری فرانسه یک بررسی که در انگلیس انجام شده است، نشان می‌دهد رژیم غذایی کم‌انرژی که حداقل کالری، مواد معدنی و مواد مغذی را داشته باشد، با احتمال بیشتری به تولد نوزاد دختر منجر می‌شود.

 

فیونا ماتیوز از دانشگاه اکستر در انگلیس و همکارانش می‌‌خواستند که دریابند که آیا رژیم غذایی زن تاثیری در جنسیت فرزند او خواهد داشت یا نه.

 

این پژوهشگران از ۷۴۰ زن که برای اولین بار باردار شده بودند و از جنسیت جنین خود آگاه نبودند، خواستند تا اطلاعات مشروحی در مورد عادات غذاخوردن خود پیش و از باردارشدن ارائه کنند.این زنان بر حسب میزان کالری دریافتی در حول و حوش زمان لقاح به سه گروه تقسیم شدند.

 

پنجاه وشش درصد زنان گروهی که بیشترین میزان دریافت کالری را داشتند، نوزاد پسر داشتند، در حالیکه در گروهی که کمترین میزان مصرف غذا را داشتند، این میزان ۴۵ درصد بود.

 

گروهی که بیشتر نوزاد پسر به دنیا آورده بودند، علاوه بر میزان بیشتر کالری دریافتی، با احتمال بیشتری طیف وسیع‌تری از مواد مغذی از جمله پتاسیم، کلسیم و ویتامین‌های C، E و B12 دریافت کرده بودند.

 

نسبت نوزاد پسر همچنین برای زنانی که روزانه دست کم یک ظرف غلات صبحانه می‌خوردند، در مقایسه با افرادی که یک ظرف یا کمتر از آنها در هفته می‌خوردند، به شدت بالا می‌رفت.

 

به گفته این پژوهشگران این یافته‌های غیرمنتظر با تغییر تدریجی به نفع دختران در نسبت‌های جنسی نوزادان تطبیق دارد.

 

پژوهش‌های قبلی نشان داده است که علیرغم همه‌گیری فزاینده چاقی، میزان میانگین دریافت کالری در اقتصادهای پیشرفته کاهش پیدا کرده است. شمار بزرگسالانی که صبحانه نمی‌‌خورند نیز به میزان قابل‌توجهی افزایش یافته است.

 

به گفته این پژوهشگران یافته‌های آنها ممکن است توضیح‌دهنده این امر باشد که چرا در کشورهای پیشرفته که زنان جوانان به رژیم‌های کم کالری روی آورده‌اند، جمعیت پسران در حال کاهش است.

 

دکتر ماتیوز می گوید یافته‌های این بررسی به یک “مکانیسم طبیعی” برای انتخاب جنسیت اشاره می‌کند.

 

رابطه میان رژیم‌ غذایی غنی و کودکان مذکر ممکن است توضیحی تکاملی داشته باشد.

 

در اغلب گونه‌ها شما فرزندان مذکر می‌تواند بسیار بیشتر از فرزندان مونث باشد. اما تنها اگر شرایط مطلوب باشد- در شرایط نامطلوب اعضای نر گونه ممکن است اصلا نتوانند جفت‌‌گیری کنند، در حالیکه ماده‌ها به طور مداوم‌تری تولیدمثل می‌کند.

 

اگر مادر منابع فراوانی در اختیار داشته باشد، صرف منابع در تولید فرزندان مذکر معقول است، زیرا به نسبت به داشتن یک دختر، احتمال بیشتری وجود دارد که برای او نوه‌های بیشتری تولید کند. اما در زمان‌های کمبود منابع، سرمایه‌گذاری بی‌خطرتری است.

 

پژوهش‌ها در مورد “لقاح آزمایشگاهی”(IVF) نشان‌دهنده آن بوده است که میزان‌های بالاتر گلوکز یا قند، رشد و نموی رویان‌های مذکر را تحریک می‌کند، در حالیکه باعث مهار رشد رویان‌های مونث می‌شود.

 

za4-653.jpg

اگر که قصد دارید از این روش برای تعیین جنسیت فرزندتان قبل از بارداری استفاده کنید حتما نکات زیرا به خاطر بسپارید :

 

۱ – حتما با یک متخصص زنان زایمان یا حداقل پزشک عمومی تماس بگرید تا یک چکاب کامل بشوید و از نظر بیماری‌هایی مانند سرخچه، دیابت، بیمای‌های ارثی و ژنتیکی و … سلامتی‌تان محرض شود، زیرا در صورت داشتن این بیماری‌ها هم ممکن است رژیم غذایی تاثیر منفی بروی بدن شما بگذارد و هم ممکن است اگر نگذارد این بیماری‌ها بروی جنین و نوزاد آینده شما تاثیر منفی بگذارند، پس حتما با پزشکتان مشورت کنید و اورا از تصمیم خود برای بارداری آگاه سازید تا او نیز اگر داروهای مضری را مصرف می‌کنید قطع یا تعدیل کند.

 

۲- از زمانی که تصمیم میگیرید صاخب فرزند شوید، عادت های خوب را تجربه کرده و عادت های بد را رها کنید. سلامت همسر شما نیز در این چند ماه قبل از حاملگی خیلی مهم است . چون حدود ۷۰ روز طول میکشد تا اسپرم مرد به رشد کامل برسد.

 

۳- در این دوران بیشتر مواظب سلامت خودتان باشید و از انجام رفتارهای پرخطر و تماس با محیط‌هایی که احتمال بیماری شما را افزایش می‌دهند خود داری کنید، بر فرض مثال چنانچه در منزل گربه دارید و میخواهید جای آن را تمیز کنید یا باغبانی کنید. از دستکش استفاده کنید تا احتمال بروز بیماری توکسوپلاسموزیس که گاهی در رشد جنین تاثیر میگذارد کاهش یابد.

 

۴ – برای گرفتن یک رژیم غذایی مناسب و مطلوب حتما با یک متخصص تغذیه تماس بگرید و قصد خود را برای بارداری با ایشان در میان بگذارید و بر طبق جنسی که‌ می‌خواهید بدنیا آورید با او مشورت کنید.

 

 

 

نوشته شده در شنبه 9 ارديبهشت 1391برچسب:,ساعت 11:51 توسط zarirazmekar| |

 


یکی از دلایل شکست در زندگی زناشویی این است که افراد پیش از ازدواج مکالمه طولانی و جدی با یکدیگر ندارند. در اینجا سوالاتی را مطرح کرده ایم که به شما در شناخت بهتر همسر آینده تان کمک می کند. حقیقتا این سوالات، کلیدهایی طلایی هستند و اگر شما و همسرتان این نکات را از یکدیگر بدانید امکان شکست در ازدواج تان کمتر خواهد بود.
 
 
 

 

● چه عادت هایی دارد؟

 

آیا شما سحرخیز هستید؟ همسر آینده تان چطور؟ چند ساعت در شبانه روز تلویزیون تماشا می کنید؟ آیا طرف مقابلتان آدم ولخرج، مقتصد یا خسیسی است؟ چقدر کار می کند؟ بهتر است بدانید همسر آینده تان چقدر زمان صرف حمام رفتن، خوابیدن یا کارهای شخصی اش می کند؟ آیا این زمان ها با ساعت طبیعی زندگی شما در تداخل است یا نه؟
 
 

 

● زبان ابراز عشق طرف مقابلتان چیست؟

 

وقتی از صمیم قلب به کسی که دوستش دارید، حرف های دلتان را می زنید در او احساس عشق را بیدار می کنید. برخی افراد زمانی که یک هدیه دور از انتظار از طرف مقابل دریافت می کنند به اوج عشق می رسند. روشی که به وسیله آن افراد به عشق می رسند «زبان عشق» آنهاست. این زبان می تواند تماس فیزیکی، سپری کردن اوقات فراغت با یکدیگر یا کلمات عاشقانه و هدیه باشد. مطمئن شوید که زبان عشق یکدیگر را پیدا کرده اید.
 
 

 

● نظر طرف مقابل در مورد فرزند چیست؟

 

آیا شما فرزند می خواهید؟ چند تا؟ آیا شما و همسر آینده تان بر سر تعداد فرزندان موافق هستید؟ بسیار مهم است که هر دو موافق یک نوع روش تربیتی خاص باشید.
 
 

 

● روابط خانوادگی او چگونه است؟

 

خانواده او چگونه هستند؟ افراد خانواده چگونه با یکدیگر رفتار می کنند؟ دانستن این مطالب به این معنا نیست که شما حتما در آینده خانواده ای شبیه خانواده همسرتان خواهید داشت، اما به شما در شناخت بهتر و بیشتر او کمک می کند. بیشتر شخصیت او در همان خانواده شکل گرفته است. همه خانواده ها مشکلاتی دارند، از ابتدا موضع خود را مشخص کنید، آیا دوست دارید با آنها بیش از حد صمیمی شوید یا می خواهید فاصله را با آنها نگه دارید؟
 
● طرف مقابل چگونه از پس لحظات سخت برمی آید؟
ازدواج همیشه آسان نیست، اختلاف نظر همیشه وجود دارد. گاهی اوقات شما و همسرتان هر دو خسته اید و به کمی تنهایی نیاز دارید. در کنار مشکلات کوچک مشکلات بزرگ هم به وجود می آید.
از دست دادن شغل، بارداری بدون برنامه ریزی، سقط بی دلیل جنین، فوت یکی از اعضای خانواده، تصادف ماشین، بیماری های جدی و... مشکلات غیرقابل پیش بینی هستند. آیا شما و همسرتان در مواجهه با این مشکلات دلسرد می شوید؟ آیا شما یا همسرتان برای کنترل امور به یکدیگر کمک می کنید؟ آیا یکدیگر را در شرایط سخت تنها نمی گذارید، حتی اگر زندگی آن طور که تصور می کردید پیش نرفته باشد؟
 
 
● آیا هر دو اعتقادات مذهبی یکسانی دارید؟
همسر آینده شما ممکن است یا بسیار مذهبی باشد یا اصلا مذهبی نباشد، اما به هر حال بیشتر افراد حد معقولی از مذهب را در زندگی شان دخالت می دهند. اگر شما و همسرتان اعتقادات مذهبی متفاوتی دارید، چگونه می خواهید فرزندانتان را تربیت کنید؟ حتما لازم نیست که بر سر کوچک ترین مسائل دینی با هم موافق باشید، اما باید در اصل پیرو یک اعتقاد باشید.
 
 
● انتظار او از ازدواج چیست؟
از کار خانه گرفته تا حساب های پس انداز، همسرتان از شما انتظار دارد در زندگی زناشویی چه مسوولیتی داشته باشید؟ شما از او چه انتظاری دارید؟ آیا انتظار دارید یک زندگی زناشویی عاشقانه داشته باشید یا فکر می کنید این کارها مربوط به پیش از ازدواج است؟
هر دو طرف باید منظور و انتظار واقعی خود از ازدواج را بدانند و برای درک انتظارات طرف مقابل کوشش کنند.
 
 
● اهداف زندگی طرف مقابلتان چیست؟
در لحظاتی که بسیار عاشق هستید و مطمئنید این دختر یا پسر همان است که می خواهید، فراموش نکنید هدف های زندگی طرف مقابل را بشناسید. یک سوال قدیمی وجود دارد که همه باید از همسر آینده خود بپرسند: «تو ۱۰ سال آینده خود را کجا می بینی؟» یا «می خواهی ۲۰ سال آینده چه زندگی ای داشته باشی؟»
 
اهداف شغلی طرف مقابلتان چیست؟ کجا می خواهد زندگی کند؟ دوست دارد در جایی ثابت باشد یا هر جا باد می وزد برود؟
هر کس یک طرح یا آرزوی اصلی دارد. دریابید. آیا شما می خواهید همسفر رویاهای همسر آینده تان باشید یا نه؟!
البته نمی توانید همه چیز را در مورد همسرتان بفهمید. گذر زمان شما را پخته تر خواهد کرد و مطالب بیشتری در مورد هم می فهمید. اگر مسائل اصلی و اولیه را از ابتدا درست کنار هم قرار دهید تا آخر عمر یک زندگی شاد خواهید داشت
نوشته شده در سه شنبه 29 فروردين 1391برچسب:,ساعت 10:6 توسط zarirazmekar| |

 

زنان بعد از مقاربت جنسی چه چیز دوست دارند ؟

در یک مطالعه در اروپا بعد از نظرخواهی از عده زیادی از زنها لیستی از مواردی که آنها بعد از رابطه جنسی و ارگاسم دوست دارند برایشان انجام شود، تهیه شده است.البته باید توجه داشت که گروههای مختلف خانمها تمایلات متفاوتی داشته و حتی ممکن است چیزهای موردعلاقه عده ای در این لیست وجودنداشته باشد.بعبارت دیگر موارد زیرقابل تعمیم به کل جامعه زنان نیست.

1 - درآغوش گرفتن: تقریبا" همه خانمها دوست دارند که بعد از رابطه جنسی ،توسط مرد درآغوش گرفته ونوازش شوند.در آغوش گرفتن و حلقه کردن دستها بدور زن و نوازش او احساس بسیارخوبی به زن میبخشد.حتی اگر بسیارخسته شده اید و دیگر انرژی برای ادامه دادن ندارید،دستهایتان را بدور اوحلقه کرده چندکلمه محبت آمیز به او بگویید وبعد بخوابید!

2 - درمقابل گروه قبل،عده قلیلی از زنها هم هستند که بعد از پایان رابطه جنسی ،دیگر هیچگونه تماس جسمی و عاطفی را دوست ندارند.این افراد اظهار میکنند که آنهابقدری تحریک شده اند که بعد از آن هرگونه تحریک دیگری برایشان لذتی نداشته و عذاب آورخواهدبود.البته این خواسته هرگز به معنی سرد مزاجی این زنها نیست.آنها فقط دوست دارند مدت کوتاهی باخودشان تنهاباشند،پس آنها را درک کنید.

دربرخوردبا این زنها باید بعد از انجام رابطه جنسی از آنها بپرسید:«عزیزم حالت خوبه؟آیا همه چیز مرتب است؟ یا آیا چیزی احتیاج نداری؟» و بعد از ابراز خوشنودی ازانجام سکس با او،زن را نیم ساعتی تنها بگذارید تا استراحت کند.

3 - صحبت کردن:هرچند اکثرمردها بدنبال رابطه جنسی خسته شده و یارای انجام هیچکاری را ندارند ولی گروهی از زنها دوست دارند که بعد از رابطه جنسی کمی صحبت کنند.در این مواقع فقط باید گوش خود را به اوبسپارید! اگرخوش شانس باشید او به شرح آنچه گذشت و احساسش ازرابطه جنسی با شما می پردازد.اما مواظب باشید که در بین صحبتهای او صدای خوروپف شما بلند نشود!

همه مردها بعد از ارگاسم دوست دارند کمی بخوابند،این امرکاملا"طبیعی است.ولی به شریک جنسیتان هم توجه داشته باشید واجازه دهید او در کنارشما باشد، تا این تصورپیش نیاید که شما فقط به فکر خودتان هستید.

نوشته شده در پنج شنبه 24 فروردين 1391برچسب:,ساعت 9:40 توسط zarirazmekar| |

 

 

اگر دختری در سنین ازدواج هستید، بهتر است مردان را بهتر بشناسید...

شناخت روحیه مردان نه تنها مشکلات زوجین را کم می کند بلکه باعث برقراری رابطه بهتر بین آنها می شود. روان شناسانی که نقش جنسیت را در برقراری ارتباط مطالعه می کنند، این 12 نکته را در مورد شناخت مردان با اهمیت می دانند.

1 - مردان در مورد احساسشان صحبت می کنند اما...

مردان ترجیح می دهند درمورد احساساتشان غیرمستقیم صحبت کنند. پس از نامزدتان بخواهید برنامه اش را برای تعطیلات آخر هفته بگوید یا اینکه فکر و تصور خود را در مورد شما و اولین باری که شما را ملاقات کرده است، بیان کند. پاسخ او روشن می کند احساسش چیست و این گونه خود را به شما نزدیک تر می بیند.

2 - مردان با کارهایشان دوست داشتن را بیان می کنند.

بیشتر مردان ترجیح می دهند احساسات و حس دوست داشتن را با انجام برخی کارها بیان کنند، مثلا وقتی وسایل خراب خانه را تعمیر یا حیاط را تمیز می کنند یا سطل زباله را بیرون می برند، دوست داشتن خود را نشان می دهند. حتی خرید کردن برای خانه و زیباسازی محیط آن هم بیانگر این است که شما را دوست دارد.

3 - مردان ازدواج را جدی می گیرند.

مردان معمولا از ابراز سریع نظر خود واهمه دارند. شواهد نشان می دهد آنها ازدواج را بیشتر جدی می گیرند ولی ممکن است مدت طولانی تری طول بکشد تا احساس خود را بیان کنند زیرا می خواهند مطمئن شوند کاری که انجام می دهند، درست است. نتایج یک بررسی روی مردان متاهل نشان داد وقتی مردی با اطمینان کامل تصمیم به ازدواج می گیرد، همه جوانب را بررسی کرده و بیشتر معیارها را مطابق میل خود می بیند. 90 درصد مردان می گویند اگر قرار باشد دوباره ازدواج کنند، با همین همسرشان ازدواج خواهند کرد.

4 - او یک شنونده واقعی است.

بیشتر ما خانم ها وقتی حرف های دیگران را گوش می کنیم معمولا با حرکات اشاره و بدن و گفتن کلماتی مثل بله یا نه یا می دانم به آنها نشان می دهیم به حرف هایشان گوش می دهیم. این اشاره ها، بخشی از نظر و درک ما را به فردی که در حال صحبت است، منتقل می کند اما این در مورد مردان صدق نمی کند. وقتی که با نامزد خود صحبت می کنید و چیزی نمی گوید یا حرکتی از او نمی بینید، به معنی آن نیست که گوش نمی دهد بلکه ترجیح می دهد ساکت باشد و درمورد آنچه شما می گویید، فکر کند.

5 - مردان بیشتر عمل می کنند.

مردان روابطشان را با عمل تقویت می کنند، نه احساس. بسیاری از مردان، با انجام فعالیت هایی مانند ورزش و پیاده روی همراه نامزدشان سعی می کنند به او نزدیک تر شوند.

6 - مردان زمانی را برای خود می خواهند.

اگرچه مردان سعی می کنند در بسیاری از فعالیت های خانواده مشارکت کنند اما همه آنها نیاز دارند زمانی مخصوص خود داشته باشند. زمانی که تنها در گوشه ای بنشینند و تفکر کنند. اگر چه مردان از انجام بازی شطرنج، باغبانی یا رفتن به باشگاه ورزشی لذت می برند اما مثل همه، گاهی دوست دارند کسی در کنارشان نباشد و به تنهایی به کارهای مورد علاقه شان بپردازند. وقتی هر یک از زوجین زمان و مکانی را برای تنهایی داشته باشند، بیشتر به هم علاقه مند خواهند شد.

7 - مردان مثل پدرانشان عمل می کنند.

اگر می خواهید بدانید مردی که قصد دارید با او ازدواج کنید چگونه مردی است و چه رفتاری دارد، به رفتارهای پدرش نگاه کنید. مردان نقش خود و رابطه با همسرشان را از پدرشان می آموزند. اگر می خواهید بدانید که چگونه با شما رفتار خواهد کرد، ببینید پدرش چه رفتاری با مادرش دارد.

8 - مردان زبان بدن را نمی دانند.

مردان کمتر درمورد زبان اشاره و حرکات بدن می دانند و تغییر لحن صدا و حرکات صورت برای آنها کمتر مفهوم دارد. همچنین ممکن است دیرتر ناراحتی زنان را که در چهره شان نمایان است یا پیام های اشاره ای و لحن صدا را تشخیص دهند، بنابراین اگر می خواهید مطمئن شوید پیام را دریافت کرده اند مستقیما آن را بیان کنید.

9 - واکنش مردان سریع تر است.

زنان در واکنش نشان دادن به برخی امور و کارها دیرتر از مردان عمل می کنند و مدت طولانی تری برای بیان واکنش و تفکر نیاز دارند. حتی ممکن است در مقابل مردان بیشتر احساس اضطراب و استرس داشته باشند اما مردان در مقابل حوادث واکنش سریع تری نشان می دهند بنابراین وقتی هنوز می خواهید درمورد مباحث شب گذشته صحبت کنید، ممکن است نامزدتان آن را از یاد برده باشد.

10 - مردان به قدردانی واکنش نشان می دهند.

قدردانی از همسر می تواند تفاوت زیادی در رفتارهای آنها و روابطشان ایجاد کند. مطالعه ها نشان می دهد وقتی از زحمات مردان قدردانی و به آنها ارزش گذاشته می شود، بیشتر سعی می کنند در انجام کارهای خانه و مراقبت از کودک خود را درگیر کنند و خود را تکیه گاه خواهند دانست.

11 - مردان، لذت بردن همسر خود را دوست دارند.

خوشحالی و شادابی یک زن برای همسرش بسیار بااهمیت است. یک مرد تا زمانی که همسرش درمورد احساسش صحبت نکند از آن باخبر نمی شود، بنابراین بهتر است احساسات و خواسته هایتان را بیان کنید. خواسته خود را صریحا بگویید، زیرا مردان طفره رفتن را دوست ندارند. اگر خواسته خود را واضح بیان کنید، نه تنها گوش می کند، بلکه از خشنود شدن شما احساس خوبی خواهد داشت.

12 - مردان نیاز دارند دوست داشته شوند.

اگر یک مرد احساس کند از سوی نامزد خود مورد بی محبتی قرار گرفته ، ممکن است به فرد دیگری متمایل شود تا رضایت او را جلب کند. برای پرهیز از این موضوع زنان باید نیازهای عاطفی نامزدخود را درک کنند و برای رفع نیازهای وی بکوشند

 

 

نوشته شده در چهار شنبه 23 فروردين 1391برچسب:,ساعت 10:13 توسط zarirazmekar| |

 

چربی دور شکم تان را کم کنید!!


در این مطلب به نقل از « Prevention » به عواملی که در کاهش حجم چربی شکم تاثیر دارد، اشاره می شود که خواندن آن مفید است.



چربی دور شکم یکی از بدترین انواع چربی است که به سرعت باعث افزایش کلسترول و قند خون می شود. این چربی در مقاوم شدن انسولین و بروز التهاب نقش زیادی دارد. در این مطلب به نقل از « Prevention » به عواملی که در کاهش حجم چربی شکم تاثیر دارد، اشاره می شود که خواندن آن مفید است.


1 - در کاهش چربی دور شکم، تنها کالری نقش ایفا نمی کند: نوع غذایی که مصرف می کنید روی سوخت و ساز یا ماندن چربی شکم تاثیر دارد. در یک مطالعه انجام شده در این زمینه، ۲ گروه از داوطلبان کالری مساوی مصرف کردند. گروه اول کربوهیدرات خود را از غلات تصفیه شده و گروه دوم از لوبیا و غلات سبوس دار تامین کردند. در گروه دوم چربی شکم بیشتری سوزانده شد. بنابراین کافی است ۲ وعده غذایی تشکیل شده از نان سفید، پاستای سفید و ... را با عدس، نخود یا لوبیا جایگزین کنید.

2 - ادویه در سوزاندن چربی موثر است:در یک مطالعه، یک گروه از داوطلبان که به چاقی مفرط مبتلا بودند روزی یک تا ۲ قاشق غذاخوری سرکه سیب و گروه دیگر دارونما مصرف کردند. در گروهی که سرکه سیب مصرف کردند چربی شکم بیشتری سوزانده شد. این درحالی بود که رژیم غذایی و میزان ورزش دو گروه کاملا مشابه بود. اگر قصد دارید از این روش برای سوزاندن چربی بدن استفاده کنید، قبل از مصرف حتما سرکه سیب را در آب حل کنید.


3 - نشستن طولانی مدت باعث ایجاد چربی شکم می شود :
ورزش هایی مانند پیاده روی، دویدن ملایم، دوچرخه سواری هفته ای ۳ساعت برای سوزاندن چربی مفید است.


4 - درازنشست موثر نیست :درازنشست، عضله ریز چربی را سفت می کند و قسمت اصلی بدن را محکم می کند که اهمیت دارد اما چربی شکم را آب نمی کند. برای سوزاندن چربی باید به ایروبیک، پیاده روی، دوی آهسته و ... بپردازید.


5 - چای سبز بر کاهش چربی شکم تاثیر می گذارد :افرادی که ورزش می کنند و روزی ۷ فنجان چای سبز می نوشند، نسبت به دیگران چربی بیشتری می سوزانند، کانکینز موجود در چای سبز مکانیزم چربی سوزی بدن را فعال می کند.


6 - تماشای کمتر برنامه تلویزیونی : افرادی که مدت زمان تماشای تلویزیون را کاهش می دهند، ۱۰۰ کالری کمتر مصرف می کنند.


7 - استرس در افزایش چربی دور شکم نقش دارد : هرچه استرس بیشتر باشد، دور شکم نیز بزرگ تر می شود. استرس باعث افزایش کورتیزول می شود. در پی این امر فرد به مصرف هله هوله ها که کالری بالا دارد، ترغیب می شود. سعی کنید یاد بگیرید با مشکلات کنار بیایید و نگذارید استرس به شما وارد شود.


8 - چربی شکم را با متر اندازه بگیرید :استفاده از متر بهترین راه برای اندازه گرفتن چربی دور شکم است.


9 - با افزایش وعده های غذایی می توان شکم را آب کرد : افرادی که روزی ۶ وعده غذای کوچک می خورند نسبت به دیگران کمر کوچک تری دارند. برای از بین بردن چربی دور شکم، شکر و چربی های اشباع شده را از برنامه غذایی تان حذف کنید و غلات سبوس دار، پروتئین های کم چرب و فیبر را جایگزین کنید و با انجام فعالیت های ورزشی، استرس خود را کاهش دهید.

نوشته شده در چهار شنبه 23 فروردين 1391برچسب:,ساعت 9:55 توسط zarirazmekar| |

 

چـیـزهایــی که می خورید می تواند به زیباتر شدن شما کـمک کند. برنامه زیبایی خود را با صبحانه، ناهار و شام آغاز کنید.
جوانتر به نظر بیایید
بـادام خـواص فـوق العـاده ی ضد پیری دارد. نه تنها حاوی مـیــزان زیادی ویتامین E است (می دانید که این ویتامین
جـزء ویـتـامین هایی است که معمولاً پشت ظرف کِرِم هاو لوازم آرایشی از آن نام می بـرنـد)، بـلـکـه حـاوی میزان زیـادی اسـیـد چـرب هـم مـی بـاشـد (کـه بـه نــرم کــردن پوست کمک می کند)، همچنین حاوی آنتی اکسیدان سلنیم می باشد. اما حواستان باشد که زیاد از این ماده ی غذایی نخورید. درست است که خواص زیبایی و آرایشی زیادی دارد، اما میزان کالریش هم بالا است و ممکن است باعث چاقی شود.
ناخن هایی محکم داشته باشید
با خوردن پروتئین می توانید به ناخن هایتان استحکام بیشتری داده و آنها را تقویت کنید. پروتئین باعث ساختن کراتین (ماده ی تشکیل دهنده ی ناخن) می شود. سینه ی مرغ بدون پوست و استخوان، گوشت بوقلمون، ماهی تن و حبوبات همه در این منظور به شما کمک می کنند.
موهایی براق داشته باشید
مواد غذایی که حاوی میزان زیادی ویتامین B هستند برای براقتر کردن مو بسیار مفیدند. ویتامین B در تخم مرغ، شیر، سبزیجات، و گوشت مرغ یافت می شود. سیلیکا نیز در براق و سالم نگاه داشتن مو بسیار موثر است. پوست خیار، پیاز، جو خام و جوانه ی لوبیا منابع اصلی این ماده ی معدنی به شمار می روند.
خشکی پوستتان را از بین ببرید
ماهی به شما در این زمینه کمک زیادی می کند. ماهی (به خصوص ماهی های روغن داری مثل ماهی آزاد) حاوی اسید چرب امگا ۳ می باشد که به مرطوب کردن و تقویت پوست کمک می کند.
چین و چروک پوستتان را برطرف کنید
ویتامین C سازنده ی کولاژن به راستی در برطرف کردن و از بین بردن چین و چروک موثر است. کیوی منبعی عالی از این ویتامین به حساب می آید چون تقریباً هر کیوی بیش از ۱۰۰ درصد از این ویتامین را در خود دارد. ویتامین C اثرات بسیار مفیدی روی سلامتی دارد، که یکی از این تاثیرات کمک به ساختن کالوژن است. وقتی بدنتان میزان بیشتری از کالوژن در خود داشته باشد، پوست قابلیت ارتجاعی و کششی بیشتری پیدا کرده و چین و چروک راحت تر از بین می روند. منابع دیگر این ویتامین مرکبات، انبه، شهد عسل و پاپایه است.
آفتاب سوختگیتان را درمان کنید
اگر به خاطر زیاد زیر آفتاب ماندن پوستتان سوخته است، هلو و ذغال اخته بخورید. این میوه های خوشمزه حاوی میزان زیادی ویتامین E می باشند. این ویتامین به برطرف کردن قرمزی و ورم آفتاب سوختگی کمک می کند. همچنین با افزایش قابلیت کشسانی پوست، در از بین بردن چین و چروک نیز موثر است.
دندانهایتان را سفیدتر کنید
همه ی ما می دانیم که سودا، قهوه، چای و غذاهای شیرین باعث تغییر رنگ و لکه دار کردن دندانها می شوند. اما آیا می دانستید که سیب و کرفس به از بین بردن این تغیر رنگ و سفیدتر کردن دندانها کمک می کنند؟
گود رفتگی و سیاهی زیر چشمتان را از بین ببرید
هیچ کس دوست ندارد که زیر چشمهایش گود رفته و سیاه شود. اما اگر به این وضعیت دچار شده اید، از ویتامین C به همراه آهن استفاده کنید. این دو ماده با یکدیگر موثرترین راه برای از بین بردن سیاهی و گودرفتگی زیر چشم هستند. از سینه ی مرغ بدون استخوان و پوست (منبعی عالی از آهن) به همراه فلفل سبز، زرد یا قرمز (منبع ویتامین C) استفاده کنید.
پوستتان را براق تر کنید
برای شاداب، مرطوب و سالم نگاه داشتن پوستتان آب بخورید. ممکن است تابه حال خیلی این را شنیده باشید، اما واقعاً صحت دارد. آب سموم را از بین برده و باعث رطوبت دادن به پوستتان می شود.
از سرطان پوست پیشگیری کنید
گوجه فرنگی در این زمینه بسیار موثر است چون حاوی سه آنتی اکسیدان مهم ضد سرطان است: بتا کاروتین، ویتامین C و لیکوپن. گوجه فرنگی را به هر شکلی میتوانید استفاده کنید: خام، پخته یا حتی به شکل سُس. اگر می خواهید جذب لیکوپن را در بدنتان بالا ببرید، گوجه فرنگی را در مقدار کمی روغن زیتون بپزید

نوشته شده در چهار شنبه 23 فروردين 1391برچسب:,ساعت 9:49 توسط zarirazmekar| |

چه بخوریم تا چشم‌هایمان زیباتر بمانند …..

رژیم غذایی تاثیر به سزایی روی سلامت و زیبایی چشم‌ها دارد. مراقبت چشم‌ها در افرادی که به مدت طولانی از چشم‌های خود استفاده می‌کنند و یا در محیط‌های پر نور و کم نور کار می‌کنند، ضروری است. جهت سلامت چشم‌ها یک رژیم متعادل شامل شیر، کره، میوه‌ها، سبزی‌های سبز و پروتئین‌ها باید مصرف شود. هر یک از مواد غذایی مورد نیاز برای بدن در سلامت و زیبایی چشم‌ها موثر است.
جریان طبیعی اشک یا سلامت غشاء‌های مخاطی جهت درخشندگی چشم‌ها نقش تعیین‌کننده‌ای دارد. جهت سلامت بافت‌هایی که در بخش داخلی مجاری اشکالی یا غدد اشکی قرار می‌گیرد و تحت عنوان غشاء‌های مخاطی نامیده می‌شود، مصرف یک رژیم غذایی مناسب ضروری است.
یک رژیم غذایی ایده‌آل شامل غذاهای طبیعی و نپخته است. میوه‌های تازه مانند پرتقال، سیب، انگور، هلو و انار؛ سبزی‌های سبز مانند کاهو، کلم، اسفناج؛ سبزی‌های ریشه‌ای مانند سیب‌زمینی، شلغم، هویج، پیاز، چغندر؛ غلات، میوه‌های خشک و محصولات لبنی از موارد ضروری محسوب می‌شوند.
مصرف مقادیر بیش از اندازه مربا، کیک، شیرینی، شکرسفید، نان سفید، چای و قهوه به همراه گوشت و ماهی می‌تواند روی نحوه هضم غذا و سلامت بدن اثر منفی بگذارد.
غذاهایی که سبب یبوست شده و یا در دستگاه‌ گوارش گاز ایجاد می‌کنند و مواد مسکر مضر بوده و از مصرف آنها اجتناب‌ باید کرد.
مصرف ویتامین‌‌های گروه A و Bجهت دستیابی به سلامت بینایی ضروری است. سبزی‌ها، شیر، پنیر، تخم‌مرغ، میوه، موز، گوجه‌فرنگی، مخمرها و دانه آفتابگردان و روغن بادام منابع ارزشمند این ویتامین‌ها محسوب می‌شوند. کاهش دید می‌تواند در اثر نقص ریبوفلاوین ایجاد شود که با مصرف آن قابل حل است.
هویج خام حاوی این ویتامین‌ها است و به سلامت و درخشندگی چشم کمک می‌کند. بنابراین مقادیری زیادی از آنها را باید مصرف کرد.
اثر ویتامین A
ضروری‌ترین ترکیب جهت سلامت چشم‌ها ویتامین A است. بنابراین مصرف مقادیر قابل توجه از این ویتامین را باید در رژیم غذایی قرار داد. روغن کبد ماهی، شیر، کره، زرده تخم‌مرغ، کدوتنبل، هویج، سبزی‌های سبز، گوجه‌فرنگی، پرتقال و لیمو منابع ارزشمند این ویتامین محسوب می‌شوند.
در صورتی که میزان ویتامین A در رژیم غذایی کم باشد، ممکن است حساسیت به نور در چشم‌ها، پرش در دید و خستگی در چشم‌ها ایجاد شود و در موارد کمبود شدید ویتامینA این حالات تشدید می‌شود.
جهت زیبایی سلامت و درخشندگی چشم‌ها مصرف ۱۰۰۰۰ واحد ویتامین A در روز برای بزرگسالان ضروری است.
آنچه چشم‌هایتان خواسته‌اند
میوه و سبزی‌ها جهت تامین ویتامین‌ث
گوشت بدون چربی، مرغ ماهی، غلات و سبزی‌های تیره جهت تامین ویتامین‌های گروه ب
غذاهای دریایی و غلات جهت تامین روی
دانه‌های روغنی و آووکادو جهت تامین ویتامین E
هویج سیب‌زمینی سبزی‌ها تیره جهت تامین بتاکارو

 
 
 
 
   
 
 
   
 
   
 
 
 
 




 
 
 

نوشته شده در چهار شنبه 23 فروردين 1391برچسب:,ساعت 9:48 توسط zarirazmekar| |


Power By: LoxBlog.Com